וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: צלבים הונחו בשטח בית כנסת

ניאו נאצים אוקראינים הניחו את הצלבים במחאה על תוכנית להקמת בית כנסת בעיר פולטבה. "המעשה פוגע קשה ברגשות היהודים"

לאומנים אוקראינים הציבו בסוף השבוע בעיר פולטבה שורה של צלבים על שטח שבו אמור להיבנות בקרוב בית הכנסת היהודי בעיר. הדיווח על התקרית התקבל בעת שהרב הראשי של פולטבה יוסף יצחק סגל שהה מחוץ לעיר.

השטח המדובר נמסר על ידי עיריית פולטבה לקהילה היהודית למטרת בניית בית כנסת ומרכז קהילתי יהודי, אך מאחר שהשטח נמצא במקום מרכזי מאוד בעיר, הביעו מקומיים רבים את מחאתם על ההחלטה של העירייה.

ממרכז רבני אירופה (RCE), ארגון הגג של רבני הקהילות באירופה, נמסר בתגובה לתקרית: "אנו בודקים כעת לעומק את הרקע לתקרית המצערת. אנו פונים לנציגי כל הדתות באוקראינה לקרוא למאמיניהם לכבד את דתו של הזולת ובטח שלא לפגוע ברגשותיו. מעשה כזה הוא ללא ספק פגיעה קשה ברגשות הקהילה היהודית בפולטבה, והעם היהודי בכלל".

לפני מלחמת העולם השנייה, הרחוב בו אמור להיבנות בית הכנסת אוכלס בתושבים יהודים ועד היום הוא מכונה "שלום עליכם". תכנון בית הכנסת נמצא בעיצומו, וכבר בזמן הקרוב אמורים להיות מונחים יסודות הבניין. הבניין יכלול מקווה, חדר אוכל, מטבח, ספרייה, משרדי הקהילה ועוד.

בית הכנסת החדש ייבנה לפי התכניות של בית הכנסת הגדול שהיה בעיה ורשה בפולין לפני מלחמת העולם השנייה. בית הכנסת זה היה אחד מבתי הכנסת המפוארים ביותר באירופה, ונהרס על ידי הגרמנים ממש לקראת סוף המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully