וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "מטרת הפעולה הייתה רצח ולא מו"מ"

שר הביטחון אהוד ברק אמר כי מדובר בפעולה מתוכננת נגד אזרחים זרים. "להיות ישראלי זה מחייב לגלות עירנות בכל רחבי העולם"

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב (שישי) כי מטרת הפעולה של המחבלים במומביי הייתה הרג ורצח של אזרחים זרים ולא משא ומתן, ברק אמר בראיון בקול ישראל כי "הגופות שהתגלו היו כפותות, המטרה של המחבלים הייתה להרוג. המחבלים שהשתתפו בפעולה היו מאורגנים, וייתכן שגם במלון טאג' היה איש חלוץ מטעם המחבלים. הם היו מתואמים והיו בקשר עם גורמים נוספים במומביי. התמונה המצטיירת היא של פעולה מתוכננת נגד זרים. לבית חב"ד לא ניתן היה להגיע בלי תכנון".

ברק הוסיף כי "להודים יש כוחות במקום, בעיקר כוחות משטרה, אולם הכוחות ההודים הם לא היס"מ או סיירת מטכ"ל. אנחנו עדיין נמצאים בקשר עם כוחות הביטחון ההודים והצענו כל סיוע, שחלקו לא רצוי לפרטו כעת. ישנן מגבלות, והתמונה התבהרה להודים בצורה איטית". ברק הגיב לשאלה האם כוחות הביטחון הישראלים משנים את היערכותם בעקבות הפיגוע בהודו ואמר כי "אי אפשר לכסות כל מקום בעולם, ולהיות ישראלי זה מחייב לגלות עירנות וזהירות בכל רחבי העולם".

ברק תיאר את השתלשלות האירועים ואמר כי "אחת החוליות השתלטה על כלי רכב משטרתי וירתה בעוברי אורח מניידת משטרה. החוליות האחרות שנכנסו למלונות ולבית חב"ד החלו למיין את האנשים לפי תעודות האזרחות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully