וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "מטרת המתקפה היא העולם המערבי כולו"

שרת החוץ אמרה במסיבת עיתונאים כי: "אנו נמצאים בקשר עם הכוחות ההודים ומקבלים כל הזמן עדכונים, אבל נצטרך לחכות עד שיושלם המבצע"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שרת החוץ ציפי לבני ערכה הערב (שישי) תדרוך עיתונאים לגבי מתקפת הטרור בהודו. בהתייחסה בדבריה לאירועים האחרונים בבית חב"ד במומביי, אמרה כי "לאחר שנדמה היה שהאירוע הסתיים, אנשים שלנו ביקשו להיכנס פנימה על מנת להעביר דיווחים על המצב. לאחר שהגיעו דיווחים על פיצוצים נוספים, אנשינו לא הורשו להיכנס".

"אנחנו נמצאים בקשר רציף עם הכוחות ההודים ומקבלים כל הזמן עדכונים אבל נצטרך לחכות עד שיושלם המבצע", הוסיפה. עוד אמרה לבני כי כוחות הביטחון ההודים ממשיכים בפעילותם בתוך הבניין: "הכוחות ההודים עוברים קומה קומה כדי לטהר את המבנה", אמרה. לבני הוסיפה כי "מהנתונים שהיו לנו לגבי בית חב"ד ביומיים האחרונים אין מקום רב לאופטימיות. אבל אנחנו ממתינים".

לבני המשיכה בתדרוך ואמרה כי נותרו רק חמישה ישראלים שטרם יצרו קשר עם ישראל. לבני התייחסה למתקפה המתמשכת ואמרה כי "לא ברור אם מבחינת הארגון האירועים הסתיימו או שהם מתכננים מתקפות נוספות. העולם שלנו מותקף וזה לא משנה אם זה בהודו או במקום אחר. יש גופים איסלמיים שלא מוכנים לקבל את הקיום שלנו. אנחנו שותפים יחד עם חלק מהנהגת העולם לאותו קרב. אנחנו המטרה – העולם המערבי כולו בנקודות שונות בעולם".

לשאלה האם יש התרעות מפני פגיעה ביעדים ישראלים במקומות אחרים בעולם השיבה לבני: "המתקפה הזו הייתה של ארגון יחסית לא מוכר אשר לקח על עצמו אחריות על אירוע נוסף לפני כמה חודשים בהודו. הפעילות שלו שם ואין התרעות לגבי מקומות אחרים".

לבני סיימה את דבריה במסירת תנחומים לעם ההודי. "אנחנו מוסרים את תנחומינו ומחזקים אותם במאבקינו המשותף נגד הטרור. אנחנו צריכים להבין, במיוחד באזור הזה, שהמאבק הוא בין מתונים לקיצוניים. זה לא משנה אם הנציגות היא אירנית, פלסטינית, חיזבאללה או הגוף שתקף בהודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully