וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: התוכנית הכלכלית תוצג בפני ראש הממשלה

תחת מטחי הביקורת ובצל האיומים להשבתת המשק ממשיך שר האוצר עם התוכנית הכלכלית: היום יציג בפני רה"מ דרכים לבלימת המשבר ורשת ביטחון לחוסכים

שר האוצר רוני בר און ייפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בניסיון לשכנעו לתמוך בשורת התוכניות שגובשו במשרדו להתמודדות עם המשבר הכלכלי.

בדיון יציג בר און לאולמרט שלוש דרכי התמודדות אפשריות לבלימת התדרדרות המשק: סלילת תשתיות לייצור עבודה, רשתות ביטחון להגנה על חוסכים וסיוע ישיר לשווקים כדי להגדיל את היקף האשראי. בגלי צה"ל דווח כי עלות החבילה כולה עשויה להסתכם ביותר מ-20 מיליארד שקל.

אתמול הודיע בר און על סדרת צעדים בהיקף של 11 מיליארד שקלים לטיפול בכשלי השוק ולהרחבת מצאי האשראי בעקבות המשבר הגלובלי. "אני יודע שמוטלת עלי האחריות לומר לכם את האמת הכואבת: יש משבר גלובלי, והוא ישפיע עלינו, וזה יהיה כואב", אמר בר און.

בר און פנה ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שאיים בהשבתת המשק אם התוכנית תאושר: "עופר, זה לא ילך בכוח", אמר. "אתה יודע טוב כמוני שזה אסון. לא ילך כי הסוגיות הן מורכבות מדיי – ואתה מייצג אינטרס חשוב אבל לא יחיד". שלשום אמרו בהסתדרו, כי התוכנית מציעה סיוע רק לעשרות אלפים מתוך מליונים, ולכן איום השביתה בתוך פחות משבועיים עומד בעינו. "האוצר נשאר אטום", אמר עיני. "הוא לא מוכן לעשות שום מהלך, למרות שמי שאשם במצב זה משרד האוצר ששינה את שיטת ההשקעה והפך את השוק לשוק פרוע. אם משרד האוצר קלקל , משרד האוצר יתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully