וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס יישאר בתפקידו כשר ההגנה האמריקאי

כלי התקשורת בארה"ב מדווחים כי רוברט גייטס ימשיך לכהן לפחות שנה אחת, וימשיך בניהול המעורבות האמריקאית בעירק ובאפגניסטן

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס יישאר בתפקידו בפנטגון לפחות בשנת כהונתו הראשונה של הנשיא הנבחר ברק אובמה, כך מדווחים כלי התקשורת האמריקאיים.

מקור דמוקרטי בסנאט, שהיה מעורב בהידברות בין גייטס לאובמה, אמר כי גייטס, שאינו משתייך לאף מפלגה, זוכה לתמיכה רחבה בקרב הדמוקרטים. ברשת החדשות של FOX דווח כי הצעד מאשש את ההשערות שהיו לפני הבחירות, כי יועציו של אובמה תומכים בהישארותו של גייטס בתפקידו לתקופה בלתי מוגבלת.

גייטס, ששירת בכמה ממשלים רפובליקניים, מונה בידי הנשיא ג'ורג' בוש כמחליפו של דונלד ראמספלד ב-2006, כאשר המלחמה בעירק החלה להתדרדר, ואיתה מעמדו הפוליטי של ראמספלד. גייטס ימשיך בניהול המעורבות האמריקאית בעירק ובאפגניסטן שהחל ממשל בוש, כחלק מהלוחמה הכללית בטרור.

למרות שיישאר בתפקידו, ישנם ימספר נושאים בהם אין הסכמה בין אובמה לגייטס, ובראשם מערכות ההגנה מפני טילים. גייטס תומך בהצבת מערכת כזו באירופה, בעוד אובמה כבר רמז כי לא יאשר זאת בקרוב.

הודעה רשמית על המינוי צפויה להימסר לאחר חג ההודיה, יחד עם ההכרזה על הסגל הביטחוני כולו, שצפוי לכלול את הילרי קלינטון כמזכירת המדינה, ג'ים ג'ונס כיועץ לביטחון לאומי, דניס בלייר כראש המודיעין הלאומי וסוזן רייס כשגרירת ארה"ב באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully