וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תפחיתו את מספר הבדואים במכללה

במכללת קיי בב"ש אין מספיק מקום לכל הבדואים שמבקשים ללמוד הוראה. לכן גיבשה ההנהלה מדיניות קבלה ייחודית להם

"באתי לרשום את הבת שלי למכללת קיי להוראת חינוך בבאר שבע וראינו שם שלטים, לפיהם תלמידים יהודים יכולים להתקבל ללימודים מבלי לעבור מבחן פסיכומטרי", סיפר עבד אבו שארף מהיישוב הבדואי חורה שבנגב. "הבת שלי לא התקבלה כי לא היה לה ציון מספיק בפסיכומטרי. חסרות לה 10 נקודות, אבל אם התלמידים היהודים לא צריכים לעבור את המבחן, למה היא כן?" קבל אבו שארף. האב המתוסכל פנה להנהלה. לדבריו, "שם לא הכחישו את העניין. הם אמרו לי שחסרים מורים במגזר היהודי ולכן הם מקלים על תלמידים יהודים ללמוד הוראה".

אבו שארף סייע בעבר לתלמידים מהמגזר הבדואי להתקבל ללימודים במוסדות אקדמאים, אך לדבריו, מעולם לא נתקל בתשובה שכזאת. "פנו אלי בנות שלא התקבלו וסיפרו שהציעו להן להמתין שנה בבית. אמרו שיש יותר מדי בדואים במכללה. זה נשמע הכי אנטישמי וגזעני. אם ככה היו מתנהגים אל היהודים באירופה, כל העולם היה על הרגליים". אבו שארף פנה בנושא ליו"ר מרצ חיים אורון ולח"כ דב חנין (חד"ש). אנשיו של אורון התלוננו על המכללה במשרד החינוך.

"תנאי הקבלה לא יכולים להיות שוויוניים"

נשיא המכללה פרופסור שלמה בק אישר שאכן קיים נוהל קבלת תלמידים כפי שתואר: "הסיבה היא, שיש הרבה מאוד תלמידים מהמגזר הבדואי ואין לנו מקום בלתי מוגבל", הסביר פרופ' בק, "יש לנו יכולת קליטה מסויימת וכדי להתאים את מספר התלמידים אליה, היינו צריכים לנקוט באמצעים כדי לקבל את המתאימים ביותר. תוכנית הלימודים עבור מגזר זה היא שונה ומותאמת במיוחד לאור צרכי השפה והתרבות. יש לנו חמש פניות על כל מקום פנוי ואנחנו חייבים להיערך בהתאם".

לדברי פרופ' בק, הצבת תנאים כאלה תואמת את הנחיות משרד החינוך: "תלמידים יהודים מתקבלים ללא מבחנים פסיכומטריים, אם יש להם תעודת בגרות מתאימה. תנאי הקבלה אינם יכולים להיות שוויוניים, כי מספר המועמדים אינו שוויוני".

במשרד החינוך דחו בתגובה את טענותיו של פרופ' בק: "בהתאם להבהרת משרד החינוך, חל איסור מוחלט על כל אפליה שהיא בהליך קבלת סטודנטים למכללות להכשרת עובדי הוראה. יתרה מכך, על פי מדיניות משרד החינוך, יש לתת העדפה מתקנת לטובת המגזר הלא יהודי בהליכי הקבלה ללימודים מתוך מגמה לבנות כוח עתודה בתחום ההוראה לטובת מגזר זה". מהמשרד נמסר שהסוגייה תיבחן מול נשיאות המכללה כבר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully