וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתיופים הפגינו, המדינה הקימה עוד ועדה

עולים ששוכנו במרכז קליטה בבית אלפא מחו על התנאים במקום. ועדת חקירה של משרד הקליטה קבעה כי יש צדק בטענותיהם

(צילום ארכיון: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

מנכ"ל משרד הקליטה ארז חלפון נועד היום (שלישי) עם יוצאי אתיופיה במרכז הקליטה בקיבוץ בית אלפא והציג בפניהם את מסקנות ועדת החקירה שחקרה את טענות העולים בנוגע לתנאים במקום. העולים קיימו לאחרונה הפגנות במחאה על תנאי הדיור במרכז ועל כך שאין באפשרותם להשתלב בשוק העבודה ובמערכת החינוך באזור.

ועדת החקירה, שנוהלה על ידי בכירים במשרד הקליטה ובסוכנות היהודית, המליצה בין השאר להפחית את מספר הדיירים במרכז הקליטה ולשפר את תנאי הדיור במרכז. כמו כן, הוועדה המליצה לזרז את הליכי הגיור של העולים ולהעניק להם עדיפות במתן מענקי דיור עם יציאתם מהמרכז. הוועדה גם התייחסה לטענות העולים על הקושי להשתלב בשוק העבודה והמליצה לספק לעולים הכשרה תעסוקתית ולקשר בינם לבין המעסיקים באזור.

בנוגע לטענות העולים על קשיי קליטתם במערכת החינוך האזורית, המליצה הוועדה לשלב את בני הנוער מקרב העולים בפעילות תנועות הנוער ולהקים כיתות לימוד ומעונות יום במרכז.

במשרד הקליטה ובסוכנות אמרו כי הם נערכים כעת ליישום המלצות הוועדה וקראו לנציגי העולים לסיים את הפגנת המחאה לאלתר. אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, אמר כי "מסקנות הוועדה מוכיחות שהבעיות של העולים מאתיופיה אמיתיות ועמוקות". לדבריו, "אני מתקשה להאמין שהמלצות הוועדה ייושמו בטווח הקצר. נראה שעדיף להיענות לבקשה הפשוטה ולהעביר אותם למרכז קליטה חלופי ונגיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully