וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מינה את גייתנר לשר האוצר

לאחר חרושת השמועות של הימים האחרונים החליט אובמה למנות את טים גייתנר לשר האוצר. הוא יודיע על כך רשמית מחר

נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה ממשיך בסבב המינויים לקבינט שלו. הבוקר (ראשון) דווח כי אובמה מינה את טים גייתנר, נשיא הבנק המרכזי של ניו-יורק, לשר האוצר ואת לורנס סאמרס, שר האוצר בממשל קלינטון, למנהל המועצה הכלכלית הלאומית. אתמול הודיע אובמה על מינוי יועצו הקרוב רוברט גיבס לתפקיד דובר הבית הלבן. ביום שני הקרוב יקיים אובמה מסיבת עיתונאים שבה הוא צפוי להודיע רשמית על המינויים החדשים.

כבר במהלך סוף השבוע נפוצו השמועות כי אובמה החליט למנות את גייתנר לשר האוצר. השמועות על מינויו של גייתנר סייעו להעלות את שוק המניות ביום שישי, לאחר שהמשקיעים הסיקו כי אובמה מבצע צעדים למלא את חלל המנהיגות הכלכלית בעת שבה הכלכלה והשווקים הפיננסיים מפגינים סימנים חדשים של מתיחות קשה. מדד דאו ג'ונס סיים בזינוק של 6.5% לאחר ימים של ירידות מסחררות.

גייתנר עזר להוביל מאמצים לייצוב השווקים הפיננסים ועמדתו היא שהבנקים הגדולים צריכים לעבוד תחת פיקוח רגולטורי.
אובמה העדיף לבחור בגייתנר, במקומו של לורנס סאמרס, שהיה שר האוצר בשנה וחצי האחרונות של ממשל קלינטון. סאמרס, כלכלן נחשב ולשעבר נשיא אוניברסיטת הרווארד, מונה כאמור לתפקיד המנהל המועצה הכלכלית הלאומית. אובמה הודיע כי ינסה ליצור 2.5 מיליון מקומות עבודה חדשים במהלך השנתיים הראשונות לכהונתו.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully