וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים מצאו דרך לחיזוי של סיבוך לידה

רעלת לידה הינה סיבוך קשה המופיע בכ- 5% מההריונות. כתב עת רפואי בריטי מדווח כי חוקרים ישראלים מצאו דרך לחיזוי מוקדם שלה

כתב עת רפואי בריטי מדווח השבוע בגיליונו החדש, על תוצאות מחקר מדעי, שנערך בישראל על ידי צוות חוקרים בראשותם של פרופ' רון גונן, מהמרכז הרפואי בני ציון והפקולטה לרפואה של הטכניון וד"ר חמוטל מאירי מחברת הסטארט אפ דיאגנוסטיק טכנולוג'יס מיוקנעם.

מטרת המחקר הייתה לבדוק את היעילות בחיזוי מוקדם של רעלת הריון באמצעות חלבון בדם האישה המכונה .PP13 החלבון הוא ייחודי לשלייה ומגיע אל דמה של האם ההרה. רעלת הריון הינה סיבוך קשה המופיע בכ- 5% מההריונות, ומתבטא בעליה מסוכנת בלחץ הדם, הפרשה מוגברת של חלבון בשתן, לעיתים גם בהפרעות בתפקוד הכבד, הכליות ומערכת הקרישה. רעלת ההריון מסכנת את בריאות האם והעובר באופן ממשי. צוות החוקרים בדק במשך כשנתיים למעלה מ- 1,200 נשים הרות ברחבי מדינת ישראל.

כתב העת הבריטי מדווח כי לזיהוי נשים הנמצאות בסיכון יתר לפתח רעלת הריון חשיבות רבה, כיוון שבשלבים הראשונים של המחלה, היולדת כלל לא מודעת שהיא מפתחת את הסיבוך הקשה הזה.

זיהוי הנשים בתחילת ההריון, יאפשר להפנות אותן למרפאת הריון בסיכון גבוה, שם יתבצע מעקב קפדני יותר ובדיקות נוספות שיאפשרו טיפול אופטימאלי, שיכול להקטין את הסיכונים ולשפר את תוצאות ההריון. ראוי לציין שכאשר המחלה מופיעה, הטיפול היעיל היחידי הוא סיום מוקדם של ההיריון באמצעות לידה מוקדמת כך שהתוצאה תהיה לידת פג, על כל הסיכונים והסיבוכים הכרוכים בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully