וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במשק

בעקבות סירוב האוצר להעניק רשת ביטחון לחוסכים, הכריזו בהסתדרות על סכסוך עבודה כללי. עיני: "לא רוצים להגיע להשבתת המשק"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נועם אשל וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

בהסתדרות הכריזו היום (ראשון) באופן רשמי על סכסוך עבודה כללי במשק בישיבה מיוחדת שקיימו. זאת בעקבות סירוב האוצר להעניק רשת ביטחון לחסכון הפנסיוני ולטפל כראוי בבעיית הפיטורים במשק. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר אמש כי "הדבר האחרון" שאליו ירצה להגיע הוא שביתה. לדבריו, "במשך חודשיים תמימים דיברנו עם האוצר על ההכרח לפתור את הבעיה הזאת. לצערנו משרד האוצר נוהג בחוסר אחריות ומאלץ אותנו לנקוט בצעד הקשה".

עיני הוסיף כי ההסתדרות תנסה במקביל להמשיך ולהשתמש בכלים נוספים כדי להשיג את רשת הביטחון וכדי למנוע שביתה. "בכוונתי לשוחח עם כל ראשי הסיעות בכנסת ולקדם הצעת חוק מוסכמת על תוכנית כלכלית עם רשת בטחון ומניעת פיטורים", אמר עיני.

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט נפגש אתמול (שבת), טרם המראתו לארה"ב, עם שר האוצר רוני בר און ודן עמו בצעדים שהממשלה מתכוונת לנקוט נוכח המשבר הכלכלי העולמי. השניים דנו גם בצעדים בתחום הפיננסי שיוצגו לציבור בימים הקרובים. אולמרט הודיע לבר און כי הוא מגבה אותו ותומך בהחלטותיו בכל הנוגע למשבר עם ההסתדרות.

בסוף השבוע לא חלה התקדמות בין ההסתדרות לאוצר ולא היו מגעים בנושאים שבמחלוקת. "אני שומע באמצעי התקשורת על ההתלבטויות במשרד האוצר ולא מאמין. אני לא מבין למה הם מחכים. המערכת הפוליטית על כל גווניה, טובי הכלכלנים והציבור כולו חושב שיש צורך מיידי ברשת ביטחון. רק שר האוצר עדיין מתבצר בעמדה שאין לה שום אחיזה במציאות. החוסכים כבר הפסידו חלק ניכר מכספם ואין שום סיבה להמתין".

עיני התייחס לעמדת משרד האוצר שרשת הביטחון תעלה מיליארדים. "הצענו למשרד האוצר מודל שבשלוש השנים הראשונות הינו ללא עלות כלל. כל מה שאנחנו דורשים זה להגן על החוסך הקטן שאמור לצאת בקרוב לפנסיה ושקיומו תלוי בכספים שחסך כל ימי חייו. משרד האוצר זורק כל פעם סכום אחר לגבי רשת הביטחון. הבעיה היא שלאוצר יש עמדה אידיאולוגית נגד רשת הביטחון. אם פקידי האוצר ישנו את עמדתם ויפתחו איתנו במו"מ על הנושא אין לנו בעיה לדבר על הסכומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully