וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גברו הסיכויים שישראל תתקוף באירן"

מקורות מודיעיניים העריכו כי האפשרות לתקיפת מתקני הגרעין התחזקה מאוד באחרונה. בוש ואולמרט ייפגשו בשבוע הבא

מקורות מודיעיניים אמרו הבוקר (שישי) לעיתון הבריטי "טיימס" כי בשבועות האחרונים גבר באופן משמעותי הסיכוי שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פרסמה השבוע דו"ח לפיו אירן העשירה 630 קילוגרם של אורניום. מספר מומחים אמרו כי כמות שכזו מספיקה לייצור פצצה, אך הוסיפו כי ציון דרך זה הוא סמלי בלבד וכי על אירן לנקוט בצעדים נוספים לפני שתצליח באמת לייצר את הפצצה.

"זה מדאיג", אמר דובר משרד החוץ האמריקאי שון מקורמק וציין כי הנושא יידון בשבוע הבא בישיבת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. כשנשאל האם לאירן יש די חומר לבניית פצצה גרעינית, השיב כי ישנן דעות שונות בנושא: "חלק מעריכים שזה מספיק ואחרים טוענים שלא, אבל זה קרוב. בכל מקרה, אנחנו לא רוצים שאירן תתקרב".

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש וראש הממשלה אהוד אולמרט צפויים להיפגש ביום שני, אך הבית הלבן לא ציין אם התחמשות טהרן תעמוד על סדר היום. דוברת הבית הלבן דנה פרינו אמרה שהשניים ידונו ב"מאמצים המתמשכים להביא שלום למזרח התיכון ובמגוון רחב של נושאים בינלאומיים".

משרד החוץ הגיב אמש לדו"ח שפרסמה סבא"א ואמר כי הוא שב וממחיש את ההפרה המתמשכת מצד אירן את החלטות מועצת הביטחון. "למרות העובדה שסבא"א מייחסת אמינות רבה למידע שהוצג בפניה, ממשיכה אירן בתרגילי הונאה והתחמקות. אין בתגובת אירן כדי להסיר את החשש והדאגה של הקהילה הבין לאומית באשר לייעודה האמיתי של תכניתה הגרעינית. ישראל חוזרת וקוראת לחברות הקהילה הבינלאומית ומוסדותיה, להגביר את הלחצים על הממשל האירני על מנת שתזנח את תכניתה המאיימת להשגת נשק גרעיני", נכתב בהודעת משרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully