וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים שחזרו את הרצף הגנטי של הממותה

למרות ששחזרו 80% מהרצף הגנטי של היונק הענק, מדענים עדיין ספקנים ביכולתם להחזיר את הממותה לחיים בעזרת שיבוט

צוות חוקרים אמריקאי רוסי הצליחו לשחזר את רצף הדי.אנ.איי של ממותה, שנכחדה לפני כמה עשרות אלפי שנים, כך דיווח המגזין היוקרתי Nature.

החוקרים חילצו דגימות די.אנ.איי משיער של ממותה כדי לשחזר את הרצף הגנטי. עדיין ישנם מספר מקטעים חסרים אולם החוקרים מעריכים כי הצליחו לשחזר כ-80% מהחומר הגנטי.
המחקר עשוי לספק תשובות לגבי הסיבות להכחדת היונק הענקי. החוקרים נעזרו במשימה במספר גופות של ממותות שנחפרו מהאזורים הקפואים של סיביר, שם התנאים הם אידיאלים לשימור של שיער הממותות, שהינו המקור המועדף להפקת די.אנ.איי למטרה זו.

כשחומר גנטי שורד בדגימת שיער, כמעט כולו שייך לחיה שממנה נלקחה דגימת השיער, זאת בניגוד לדגימת חומר גנטי שנלקח מעצמות שלרוב מזוהמות על ידי די.אנ.איי של פטריות ובקטריות.

החוקרים השתמשו בשיער שנלקח משתי ממותות. החוקרים השוו את החומר הגנטי שנלקח לחומר הגנטי של פיל אפריקאי – קרוב משפחה רחוק של הממותה. ניתוח של הדגימות הוכיח כי שני המינים שונים בחומר הגנטי באחוז של 0.6 בלבד, מדובר בהבדל קטן כמחצית מההבדל הגנטי בין בני אדם למין הקרוב אליו ביותר השימפנזה.

מדענים עדיין ספקנים בכל הקשור ליכולת להחזיר לחיים את הממותה בעזרת שיבוט של החומר הגנטי שנלקח מגופות שהוקפאו. "זה קצר כמו לנסות לבנות מכונית כשיש לך רק 80% מהחלקים שמרכיבים אותה ואתה יודע בוודאות שחלק מהחלקים שיש לך הם שבורים", אמר ג'רמי אוסטין מהמרכז לדי.אנ.איי עתיק באוניברסיטת אדלייד שבאוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully