וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחרים את ועידת דרבן מחשש לאנטישמיות"

שרת החוץ הודיעה באופן רשמי כי ישראל לא תשתתף בוועידת האו"ם נגד גזענות. "האירוע יקנה לגיטימציה לעוינות ולקיצוניות"

ישראל תחרים את ועידת האו"ם נגד גזענות שתיערך בשנה הבאה בדרבן שבדרום אפריקה. כך הודיעה היום (רביעי) שרת החוץ ציפי לבני בעצרת הכללית של איגוד הקהילות היהודיות. "הבהרתי בתחילת השנה שישראל לא תשתתף או תיתן לגיטימציה לוועידת דרבן, אלא אם יוכח שהיא לא תנוצל לבמה לפעילות אנטישמית ואנטי ישראלית", אמרה לבני. "המסמכים שהוצגו לנו עד כה מבהירים כי הוועידה תהפוך פעם נוספת לטריבונל אנטי ישראלי - ללא קשר למטרה האמיתית של מאבק בגזענות. לכן, החלטתי שישראל לא תשתתף בוועידה ולא תספק לה לגיטימציה".

לבני קראה לקהילה הבינלאומית לא לקחת חלק "באירוע שיקנה לגיטימציה לעוינות ולקיצוניות". קנדה הודיעה כבר בינואר כי לא תשתתף בוועידה מפני שבמשרד החוץ הקנדי "חוששים שהוועידה תגלוש לאנטישמיות מצערת".

במהלך הוועידה הקודמת ב-2001, ניסו מדינות ערב וארגוני זכויות אדם להעביר שורת החלטות המגנות את ישראל, כשהבולטות בהן טענו שישראל היא מדינה גזענית, שהציונות היא גזענות, שהשואה אינה אירוע ייחודי ושההתנחלויות הן טיהור אתני של פלסטינים. עוד טענו נגד ישראל כי היא נולדה בחטא והיא מבצעת השמדת עם נגד הפלסטינים.

במחאה על כך, עזבו נציגי ישראל וארצות הברית את הוועידה ארבעה ימים לפני סיומה. בסופו של דבר, הודעת הסיכום שהציעה דרום אפריקה כפשרה בגיבוי האיחוד האירופי, לא הזכירה את ישראל והסתפקה ב"דאגה מן המצוקה של העם הפלסטיני הנמצא תחת כיבוש".

"אידיאולוגית הכלכלה הגלובלית קרסה"

לבני דיברה בעצרת גם על המצב המדיני. "כשישראל מקדמת תהליכים מדיניים, כשם שעשינו באנאפוליס, היא יכולה לבוא לעולם ולומר לו שההחלטות וההכרעות הן שלנו, ושלנו בלבד. את התהליך נקדם בעצמנו, והעולם לא כופה על ישראל פתרונות וויתורים שלא טובים לה". לדבריה, "רק אם תהיה כאן הנהגה ישראלית שתפעל כך - הממשל האמריקאי החדש ימצא בה פרטנר וישתף איתה פעולה".

בנושא הכלכלה אמרה לבני כי "ישראל אימצה אידיאולוגיה בינלאומית של כלכלה גלובלית ושוק חופשי, ייבאה אותה לכאן ויישמה אותה באופן מלא, אולי יותר מדי. האידיאולוגיה הזו קרסה, וישראל והעולם כולו משלמים היום את המחיר. היום, עלינו לבחון כיצד נתמודד עם התוצאות שלה ולעשות זאת במהירות שתצמצם את נזקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully