וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה חידשה קשרי מודיעין עם סוריה"

על פי דיווח ב"טיימס" הלונדוני, יזם שר החוץ הבריטי את חידוש הקשרים עם דמשק במהלך פגישה עם מקבילו הסורי מוקדם יותר השנה

בריטניה חידשה את קשרי המודיעין עם סוריה. כך מדווח היום (רביעי) ה"טיימס" הלונדוני. המהלך החל בתחילת השנה בפגישה שנערכה בניו יורק בין שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד לבין מקבילו הסורי וואליד מועלם. לפי הדיווח, חידוש השיתוף המודיעיני בין המדינות יכול להועיל לבריטניה, זאת משום שהמודיעין הסורי נחשב לאחד מהטובים ביותר במזרח התיכון והוא מתמחה במעקב אחר קיצונים איסלמיים בעירק.

"מיליבנד ביקש ממועלם בפגישה לבדוק אם ניתן לקיים קשר מודיעיני בדרג בכיר בין המדינות", אמר גורם רשמי סורי. אתמול ביקר מיליבנד בדמשק וערך סדרה של פגישות בין היתר עם גורמי מודיעין בכירים. יש לציין, כי במשך שבע שנים לא ביקר אף שר חוץ בריטי בסוריה.

מיליבנד נפגש במהלך הביקור גם עם נשיא סוריה בשאר אסד. מיליבנד הביע את הערכת ארצו לתפקיד "החשוב והחיובי" שממלאת סוריה ולמאמצים שהיא משקיעה למען השגת שלום ויציבות באזור. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי השניים דנו גם במשא ומתן הבלתי ישיר המתנהל בין ישראל לסוריה וכי מיליבנד אמר שבריטניה "תומכת באופן בלתי מסויג במגעים ומברכת על כל התקדמות שתושג". הוא הביע תקווה כי המגעים יימשכו ויהוו חלק מהסכם שלום כולל במזרח התיכון.

אסד אמר כי תהליך השלום במזרח התיכון "מצריך רצינות מצד ישראל, וכן פיקוח אובייקטיבי ומעורבות אירופית". לדברי נשיא סוריה, השגת שלום כולל וצודק חייבת להתבסס על החלטות האו"ם משום שזוהי, לדבריו, "הדרך היחידה להשגת ביטחון ויציבות באזור ובכך להשפיע לטובה על העולם כולו". אסד הביע גם את דאגתה של סוריה בנוגע למצב ההומניטרי ברצועת עזה על רקע המצור הישראלי וקרא למדינות אירופה לפעול למען הסרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully