וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויי האקלים יעצרו את עידן הקרח?

בתוך 100 אלף שנה אמור כדור הארץ להיכנס לעידן קרח, אך לפי מחקר חדש, התחממות הגלובוס תמנע זאת. ואלה לא חדשות טובות

פליטת הפחמן הדו חמצני שמייצרים בני האדם עשויה למנוע את תחילתו של עידן הקרח הבא. כך עולה ממודל חדש של השתנות האקלים העולמי, שפותח באוניברסיטת אדינבורו הבריטית, ופורסם ברשת ה-BBC.

בהתבסס על ההיסטוריה הגיאולוגית, כדור הארץ אמור להיכנס לעידן קרח חדש בתוך 10,000 עד 100 אלף שנה. חוקרים טוענים שאפילו השינוי הקל ביותר בפליטת הפחמן הדו חמצני, עשוי למנוע מהדבר להתרחש. לדבריהם, מדובר בחדשות רעות, שכן כדור הארץ עלול להשתנות בדרכים קשות ולא צפויות.

החוקרים מסבירים כי במהלך 400 אלף השנים האחרונות, טמפרטורות הים וכמות הקרחונים השתנו במידה רבה יותר מבעבר. השונות הזו היא סימן לשינויי האקלים הטבעיים, ומסמן את בואו של עידן קרח. פרופ' תומאס קראולי, שפיתח את המודל, אומר כי המהלך הטבעי הזה עלול להיעצר, או אפילו להתבטל, כתוצאה משינויי אקלים מעשה ידי אדם.

"במהלך 100 אלף השנים האחרונות, רמות הפחמן הדו חמצני הגלובליות הוכפלו פי אחד וחצי, אך בימינו הכמות הזו נוספת בכל שנה", מסביר קראולי. "ההליך הטבעי הוא איטי פי 100 אלף". פרופ' קראולי מזהיר כי אין לחשוב שזהו תהליך טוב, ומוסיף כי אנו עלולים למצוא עצמנו בעולם שונה מאוד מכל מה שאנחנו מסוגלים לתאר. "העובדה שלא ניכנס לעידן קרח לא אומרת שנמנענו מקטסטרופה. אומנם לא יהיה עידן קרח, אך נגיע לטמפרטורות שאנחנו לא יודעים להתמודד איתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully