וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר הכלכלי עלול לחזק את הטרור"

גורמי מודיעין מעריכים שהמשבר העולמי יחליש ממשלים ידידותיים למערב ויחזק את אל-קאעידה. חילופי הממשל בארה"ב מחריפים את המצב

גורמים במודיעין האמריקאי מזהירים שהמשבר הכלכלי העולמי עלול להוביל לערער את יכולתן של ארצות הברית ובעלות בריתה להגיב לגל חדש של איומי טרור ולהחליש ממשלות בלתי יציבות בלאו הכי באזורים המסוכנים בעולם. כך פרסם היום (שבת) ה"וושינגטון פוסט".

פקידי ממשל ואנליסטים אמרו שהתרחבות המשבר הכלכלי העולמי מאיימת על יציבותן של ממשלות ידידותיות למערב, מפקיסטן ועד למזרח התיכון, ומנגד עלולה לגרום למעצמת המערב לצמצם את ההוצאה על ביטחון, מודיעין וסיוע גלובלי. מומחי מודיעין בארצות הברית הביעו חשש שמדינתם לא תוכל להשלים את בנייתן של מערכות ריגול והגנה מתוחכמות, שכבר אושרו, בשל קיצוצים צפויים בתקציב הביטחון.

המומחים חוששים מהשפעת המשבר על פקיסטן הגרעינית שכלכלתה סובלת מאינפלציה חמורה, ומהשפעת ירידת מחירי הנפט על תימן, שלה צעירים מובטלים רבים והיסטוריה של תמיכה בקבוצות טרור.

על אף שגורמי מודיעין טוענים כי אין הוכחה לאיום טרור ממשי ומיידי וכי אין סימן להתקפה קרובה מצד אל-קאעדה, מומחים אומרים שהמשבר חיזק את ארגון הטרור העולמי. מניתוח מסרים ממנהיגי הארגון עולה כי הם רואים במשבר חיזוק לפעילותם והוכחה לחולשת ארה"ב.

חילופי הממשל בין ג'ורג' בוש לברק אובמה מעלים גם הם את הסיכון למתקפת טרור. שתי ההתקפות הקודמות של אל-קאעידה – ב-1993 וב-2001 – אירעו בחודשים הראשונים לכהונתם של ממשלים חדשים. פרנסס טאונזנד, יועץ לשעבר של בוש לענייני ביטחון לאומי, אמר כי "אנו יודעים מפעילויות קודמות כי זוהי תקופה רגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully