וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: צה"ל הרג חמוש בעזה, צה"ל מכחיש

לפי דיווחים פלסטיניים, חיל האוויר תקף באזור בית חנון. צה"ל: לא בוצעה כל תקיפה באזור, מדובר כנראה ב"תאונת עבודה". המעברים יישארו סגורים בשל נפילת קסאם הלילה

שי מכלוף

(צילום ארכיון ועריכת וידאו: שי מכלוף)

חמוש פלסטיני נהרג בצהרים (שבת) בבית חנון שבצפון רצועת עזה. כך דיווחו עובדי רפואה פלסטינים, שטענו כי הוא נהרג בתקיפה אווירית של צה"ל. קודם לכן טענו מקורות פלסטיניים כי שני חמושים נהרגו בפיצוץ. מצה"ל נמסר לוואלה! חדשות, כי חיל האוויר לא פעל באזור, וכי ייתכן שהשניים נהרגו בתאונת עבודה.

שקט מתוח הורגש הבוקר ביישובי עוטף עזה, לאחר שרקטת קסאם נפלה הלילה בשטח פתוח בנגב המערבי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אתמול נפלו בנגב 16 רקטות קסאם. בהערכת מצב שקיים ראש הממשלה אהוד אולמרט אתמול אחר הצהרים, הנחה אולמרט את מערכת הביטחון להמשיך בהטלת סנקציות שלטוניות על הרצועה, ולהמשיך בסגירת מעברי הגבול.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם באן קי מון הצטרף אמש לקריאות הארגונים ההומניטרים והאיחוד האירופי לפתוח את המעברים לרצועת עזה. בהודעה שפירסם הביע המזכ"ל "דאגה מהידרדרות הביטחון והמצב ההומניטרי ברצועה ובדרומה של ישראל".
לדברי המזכ"ל, "אין להסכים עם ענישה קולקטבית של תושבי רצועת עזה". הוא קרא לישראל לאפשר כניסת סיוע הומניטרי ואספקה בסיסית לעזה. במקביל, קרא באן קי-מון לחמאס להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל.

גם האיחוד האירופי קרא לישראל לכבד את החוק הבינלאומי ולפתוח את המעברים לרצועת עזה כדי לאפשר מעבר של סיוע הומניטרי לתושבים. לדברי נציבת קשרי החוץ באיחוד, בניטה פררו וואלדנר, "אני מפצירה בישראל לפתוח מחדש את המעברים כדי לאפשר סיוע הומניטרי הכולל חשמל, מזון בסיסי ותרופות".

אתמול הורה שר הביטחון אהוד ברק לדחות את הכנסת הדלקים לרצועת עזה. ברק, שסייר אתמול בשדרות, אמר כי מדינת ישראל תעשה הכל על מנת להגן על אזרחיה. "אנחנו נמשיך להגן בכוח על חיילי צה"ל ועל האזרחים ולסכל ניסיונות פיגוע כשנבחין בהם", אמר ברק. "יחד עם זאת, אם הצד השני ירצה להמשיך ברגיעה, אנחנו בהחלט נשקול את זה בחיוב".

שלשום הופסק זרם החשמל באזורים רבים ברחבי רצועת עזה בשל המחסור בדלק לצורך הפעלת תחנת הכוח ברצועה. חבר הפרלמנט הפלסטיני ויו"ר הוועדה העממית למאבק במצור על עזה, ג'מאל חודרי, אמר אחר הצהרים כי מאפיות רבות ברצועה סגרו את שעריהן בשל המחסור האדיר בכמות הגז הנדרשת להפעלתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully