וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנעה כניסתם של דיפלומטים זרים לעזה

מספר דיפלומטים הגיעו הבוקר למעבר ארז, אך הוחלט למנוע מהם להיכנס לשטחי הרצועה מאחר ומדובר בסיור רגיל ו"לא הומניטרי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

ישראל מנעה היום (חמישי) את כניסתם של מספר דיפלומטים זרים לשטחי רצועת עזה. הדיפלומטים הגיעו למעבר ארז והסבירו כי באו לסיור באזור, אך ביחידת התיאום והקישור לישראל ולרשות הפלסטינית הבהירו בפניהם כי הכניסה לרצועה מותרת רק למטרות הומניטריות.

סגן הקונסול הבלגי בירושלים פיליפ בוז'יס הביע פליאה על ההחלטה למנוע את כניסת הדיפלומטים לשטחי הרצועה וציין כי אף גורם ישראלי רשמי לא מסר הסבר למהלך: "פעם בחודש אנחנו מקיימים פגישה ומנסים להגיע לאזור אחד ברצועת עזה כדי להעריך את המצב, אך לצערנו לא אפשרו לנו להיכנס ולא ניתן לנו הסבר שזה מעט מצער".

במפקדת התיאום והקישור לישראל ולרשות הפלסטינית ציינו בתגובה כי כניסתם של הדיפלומטים לשטחי רצועת עזה נאסרה, לאחר שהתברר שהם לא באו למטרות הומניטריות אלא לסיור רגיל באזור. "על פי המידע שבידינו", אמר גורם במפקדה, "הביקור לא נועד למטרות חיוניות והומניטריות".

מוקדם יותר דווח כי ישראל מנעה היום כניסה של כ-30 משאיות המכילות מזון וציוד הומניטרי למעבר כרם שלום. זאת על אף הנחיית שר הביטחון אהוד ברק אתמול לאפשר את הכנסת המשאיות. לדברי גורמים במערכת הביטחון, סגירת המעבר נעשתה בעקבות "התרעות לביצוע פיגוע במעבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully