וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ברק אובמה ירחיב את החיפוש אחר בן לאדן

יועצי ביטחון בארה"ב מסרו כי הנשיא הנבחר יחדש וירחיב את המאמצים ללכידתו של מנהיג אל קאעידה אוסמה בן לאדן

הנשיא הנבחר בארצות הברית ברק אובמה יחדש ואף יגדיל את המאמצים ללכידתו של מנהיג אל קאעידה אוסמה בן לאדן, כך מסרו יועצי ביטחון בממשל בארצות הברית.

צוותו של אובמה מאמין כי ממשל בוש לא העריך נכון את החשיבות של תפיסתו של בן לאדן, הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם, מכיוון שלא הצליחו למצוא היכן הוא מתחבא.

"אנו נהרוג את בן לאדן ונרסק את ארגון אל קאעידה, זו צריכה להיות המטרה העליונה שלנו מבחינה בטחונית", כך אמר אובמה במהלך אחד העימותים במהלך הקמפיין שניהל באוקטובר. הבעיה העיקרית בהריגתו של בן לאדן, היא שאף אחד לא באמת יודע היכן הוא מתחבא.

בחודש מאי פרסם הארגון קלטת שמע של מנהיג אל קאידה. גורמי מודיעין אמרו כי מאז שנת 2001, בקרב שבו כמעט נתפס בן לאדן באזור טורה בורה באפגניסטן, אין למודיעין האמריקאי עדויות לגבי מקום הימצאו. רוברט באר, סוכן שטח לשעבר של ה-CIA אמר כי "מחצית מהסוכנים שניהלו מרדף אחר בן לאדן אמרו כי הם מניחים שהוא נהרג, ואילו המחצית השנייה הניחו כי הוא עדיין בחיים, אבל הדגש של שני הדיווחים הללו הוא המילה 'מניחים', אף אחד באמת לא יודע".

גורמים במערכת המודיעין האמריקאי מחזיקים בהערכה כי בן לאדן מתחבא בצפון פקיסטן באזור הנשלט על ידי שבטים מקומיים, בשטח הררי שמקשה את הגעת הכוחות לאזור. הממשל האמריקאי מציע פרס של 25 מיליון דולר עבור מידע שיוביל ללכידתו של בן לאדן, אולם גורמים שעבדו בצפון פקיסטן אמרו כי התושבים במקום מחשיבים את ההצעה כזו כחוסר כבוד ולא יהיו מוכנים להסגירו תמורת כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully