וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "על אובמה לדבר עם חמאס"

ראש הלשכה המדינית ברך את הנשיא הנבחר ואמר כי הוא פתוח למו"מ עמו. "אם הוא רוצה להתמודד עם האזור, אין לו ברירה אלא לדבר עם חמאס"

"אין ספק שהבחירות בארה"ב מהוות שינוי משמעותי – יש נשיא אמריקאי עם שורשים אפריקאים". כך אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בראיון לרשת "סקיי", שנערך בדמשק. לדברי משעל, "זה שינוי גדול מבחינה פוליטית ופסיכולוגית, זה ראוי לציון ואני מברך את ברק אובמה, אך עליו לדעת שיש לו אחריות לגבי אזורים שונים בעולם ובמיוחד אזור המזרח התיכון".

"אנחנו מוכנים לדיאלוג עם אובמה ועם הממשל החדש, שיתקיים ב'ראש פתוח' ויתבסס על כך שהממשל יכבד את זכויותינו והאפשרויות העומדות בפנינו", הסביר משעל. כשנשאל מדוע על אמריקה לנהל משא ומתן עם ארגון המחויב להשמדתה של ישראל, משעל התעקש שאין לה ברירה.

"אם הממשל האמריקאי רוצה להתמודד עם האזור, עם פלסטין והקונפליקט הערבי-ישראלי, אין לו ברירה אלא לדון עם חמאס. זאת, מפני שאנחנו כוח אמיתי ואנחנו תנועה שזכתה ברוב הקולות בבחירות. חוץ מזה, זה לא נכון שחמאס מהווה איום על מישהו", טען משעל.

ארצות הברית מסרבת לקיים משא ומתן עם חמאס, עד שלא יכיר בישראל וידחה שימוש באלימות. אובמה, על אף הצהרותיו בדבר נחיצות דו-שיח גם עם אויבים, לא צפוי לסטות מעמדה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully