וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי עוטף עזה: "נחייב הממשלה למגן הבתים"

על רקע ירי הקסאמים המאסיבי בימים האחרונים, דורשים ראשי היישובים להשלים את המיגון. "זה המעט שניתן לעשות, כדי לקיים חיים נסבלים". הבוקר נפלו 5 קסאמים במערב הנגב

ראשי היישובים באזור עוטף עזה, דורשים מהממשלה לקיים את הבטחתה שניתנה כתשובה לבג"ץ בסוף השבוע, לפיה בימים הקרובים יוחלט על המשך המיגון באזור. זאת, בתגובה על ירי רקטות הקסאם בימים האחרונים. הבוקר נפלו חמש רקטות קסאם במערב הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

"המשך הירי, הוא כמובן מפתיע ולא מקובל" אמר הבוקר (שישי) ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, "ממשלת ישראל נדרשת כבר ביום ראשון הקרוב בבואה לדון על המשך המיגון,
להסיק את המסקנות מדו"ח שמונח על שולחנה זה ארבעה חודשים ולהשלים מיידית את התקצוב המלא למיגון הבתים בכל היישובים, במרחק של לפחות 4.7 קילומטרים מגבול רצועת עזה".

לדברי שוסטר, "זהו המעט שניתן לעשות, כדי לקיים חיים נסבלים באזור הזה. אם הממשלה לא תעשה זאת, נמצא את הדרכים החוקיות להגיב באופן שיחייב אותה. אם באמצעות לחץ אזרחי ואם באמצעות כלים אחרים. ראש הממשלה והשרים, אינם יכולים להתעלם עתה מחרב הבג"ץ המונחת להם על הצוואר ולדחות את קבלת ההחלטה על כך עוד ועוד".

הדברים נאמרים לקראת ישיבת הממשלה שתתקיים ביום ראשון ובה אמורים השרים לדון בין היתר בנושא המיגון. ראשי המועצות דורשים ממהמשלה בתמיכת שר הביטחון ברק, להכניס לרשימת היישובים הממוגנים מקומות נוספים של נכללו ברשימה המקורית. עלות תקצוב היישובים מוערך בכ-300 מיליון שקלים.


בימים האחרונים סגרה ישראל את מעברי הגבול בעזה . במערכת הביטחון מנסים להימנע מלהגיב לירי רקטות הקסאם המאסיבי בימים האחרונים, כדי למנוע הסלמה רחבה יותר. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי צה"ל לא יהסס לצאת לפעולת מנע.

בתוך כך משבש היום ועד ההורים באשקלון את הפעילות במוסדות החינוך. הלימודים בעיר מסתיימים בשעה 10:00 בתגובה לירי טילי הקסאם שלשום. סגנית יו"ר ועד ההורים סופי פנחס, אמרה כי "ההשבתה היא צעד מחאה על מדיניותה של ממשלת ישראל שלא דואגת לילדי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully