וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: התמונות שריגשו את העולם

רגע לפני שהחגיגות ברחבי ארצות הברית נגמרות, קבלו הצצה לרגעי השיא של היום ההיסטורי דרך עדשת המצלמה. יומן מסע

מאמץ אחרון, ודי

לאחר מסע בחירות ארוך, מתיש ועמוס השמצות מול הילרי קלינטון, התייצב סנאטור ברק אובמה על קו הסיום כשמולו המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין. עד השניה האחרונה המשיך אובמה להילחם על כל קול, וזה השתלם, ובגדול.

רגע האמת

הבוחרים האמריקאים לא נרתעו מהתורים הארוכים בקלפיות, שבחלק מהמקרים התפתלו סביב רחובות רבים. גם גשם שוטף לא הבריח את המצביעים הנלהבים, שהרגישו שהם עושים היסטוריה. ואכן הם עשו. עם זאת, בניגוד להערכות המוקדמות, אחוזי ההצבעה בבבחירות האלו לא עלו על 60%, נתון דומה לבחירות ב-2004.

רייטינג שיא

בבחירות שהתקיימו השבוע נרשמה התעניינות שיא. תושבי ארה"ב רותקו למסכים, וכל מילה שיצאה מפיו של המועמד הדמוקרטי זכתה לכיסוי חסר תקדים. אפילו הכוחות האמריקאים באפגניסטן הניחו את הנשק בצד ורצו לראות היסטוריה בהתהוות.

נלחם עד הרגע האחרון

ליום הבחירות הגיע ג'ון מקיין בפיגור גדול בסקרים. המועמד הרפובליקני לנשיאות פינטז על יום שחור לסוקרים, אך כבר עם פרסום התוצאות הראשוניות, הבין הסנאטור מאריזונה כי גם הוא לא יכול לעצור את האובמאניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ריח של היסטוריה באוויר

התוצאות זורמות, האלקטורים נערמים ואמריקה מתחילה לעכל את גודל הרגע. מיליוני אמריקאים מתחילים להציף את הרחובות, ריח של היסטוריה נישא באוויר. ברגע נדיר של אחדות, אמריקה מחבקת ואוהבת. בתמונה: ניו יורק מתעוררת.

דמעות של אושר

הכומר ג'סי ג'קסון, שהתמודד בעבר על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות (1984, 1988), לא יכול לעצור את הדמעות. הפנים אומרות הכל. ג'קסון ואמריקה מקבלים את הבשורה: נשיא שחור ראשון לארצות הברית.

על גג העולם

"אם יש מישהו שעדיין מטיל ספק בכך שאמריקה היא מקום בו הכל אפשרי, שעדיין תוהה האם החלום של האבות המייסדים שלנו בחיים, שמפקפק בכוח של הדמוקרטיה שלנו, קיבל הלילה את התשובה שלו". אובמה בנאום שכולו ניצחון.

אין אלקטורים, יש כבוד

למרות התבוסה הצורמת, התייצב מקיין עם הרבה אומץ, שיבח את בחירת העם האמריקאי ואיחל בהצלחה ליריבו הצעיר. עם זאת, כבר נשמעים קולות בתוך המפלגה הרפובליקנית המבקרים את בחירת שרה פיילין לסגניתו. מושלת אלסקה אמנם הכניסה עניין בקמפיין, אבל בעיקר הסבה נזק.

הגברת הראשונה

לניצחון של אובמה יש הרבה סיבות. אחת מהן, היא אשתו מישל הדעתנית, שבאופיה הייחודי נתנה את הערך המוסף בקמפיין. בתמונה: הזוג אובמה ברגע של נחת לאחר הטירוף.

נשיא העולם

האובמאניה לא עצרה בארה"ב. הקמפיין המבריק של הסנאטור מאילינוי חצה גבולות והתעניינות שיא נרשמה ברוב מדינות העולם, כולל הודו, שם יצרו דיוקן של הנשיא הבא על חולות הים. עכשיו לאובמה נותר רק להצדיק את הקרדיט שקיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully