וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן התקפל: לא ימונו שופטים

שר המשפטים ביטל את ישיבת הוועדה למינוי שופטים, בעקבות סירוב שופטי העליון להשתתף בה. "השופטים פגעו בשלטון החוק"

שר המשפטים דניאל פרידמן הודיע היום (שני) על ביטול ישיבת הוועדה לבחירת שופטים שהיתה אמורה להתכנס בעוד שלושה ימים. פרידמן, שתמך בכינוס הוועדה, חזר בו בשל סירובם של שופטי העליון להשתתף בה: "עמדת שופטי העליון החברים בוועדה היא כי אין לבחור שופטים עד לכינון ממשלה חדשה. אני מצטער על עמדה זו, הנראית לי שגויה, אך בנסיבות אלה חוששני שאין מנוס מביטול ישיבת הועדה".

פרידמן הוסיף, כי למרות חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, שקבע כי מותר לכנס את הוועדה ולמנות שופטים במהלך ממשלת מעבר, החליטו שופטי העליון להתעלם מחוות דעת זו. "שופטי העליון פגעו, לדעתי, באמון הציבור בבית המשפט העליון, בשלטון החוק ובמעמד חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה", אמר.

את הדברים כתב שר המשפטים פרידמן בתשובה לבקשתו של יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, לקבל חוות דעת נוספת של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעניין מינוי שופטים לבתי המשפט השונים בזמן ממשלת מעבר.

פרידמן הודיע לגיא-רון, שהינו חבר בוועדה למינוי שופטים, כי הוא אינו רואה כל טעם לפנות ליועץ המשפטי פעם נוספת לצורך קבלת חוות דעת נוספת: "היועץ המשפטי כבר חיווה דעה שקולה, סבירה, נכונה ומנומקת בנושא בישיבה לפני כחודש וחצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully