וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר מוצא את המשק הישראלי במצב הטוב אי פעם"

המשנה לנגיד בנק ישראל: "יכולת המשק להתמודד עם המשבר הושגה באמצעות שמירה על מסגרת התקציב ועל יציבות המחירים"


"המשבר הפיננסי העולמי, החמור מאז 1930, מוצא את המשק הישראלי במצב הטוב ביותר מאז הקמת המדינה. יכולתו להתמודד עם משברים נובעת במידה רבה מהשמירה על מסגרת התקציב ועל יציבות המחירים, המושגת על ידי המדיניות המוניטרית וכן האיזון בין היבוא ליצוא", כך אמר היום המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, בהרצאה שנשא בכנס ה-GIC באוניברסיטה העברית בירושלים. "קיום מדיניות כלכלית יציבה תורם לרווחה החברתית במשק, החשוף לזעזוע הכלכלי הגלובלי, ונמצא לא פעם במשבר כלכלי כתוצאה מהמצב הביטחוני" הוסיף אקשטיין.

אקשטיין אמר בנאומו, כי משרד האוצר, רשות ניירות ערך ובנק ישראל עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בשווקים הפיננסיים בישראל ובעולם. לדבריו, תגובת השוק בישראל תואמת את המגמות בעולם, אך לא היה צורך בהתערבות משמעותית בשווקים בישראל. "המדיניות בנושא המשבר הפיננסי נקבעת על ידי שר האוצר ונגיד בנק ישראל לאחר התייעצות עם הצוותים המקצועיים", אמר אקשטיין.

בהתייחסו לחוק בנק ישראל, הנמצא כעת בדיונים מתקדמים בין הבנק לבין האוצר, אמר פרופ' אקשטיין כי חקיקת חוק בנק ישראל חדש חיונית לחיזוק יציבותה הכלכלית של ישראל והשתלבותה במשק הגלובלי. לדבריו, החקיקה צריכה להיות מבוססת על כמה עקרונות: הגברת העצמאות של הבנק המרכזי בניהול המדיניות ובניהול הבנק; הגדרת יעדי מדיניות לבנק, ובראשם יעד יציבות המחירים, לצד יעדי משנה כמו תמיכה בתוצר ובתעסוקה ושמירה על יציבות המערכת הפיננסית; הקמת ועדה מוניטרית ומועצה מנהלת; הגברת השקיפות ועומק הדיווח בהתנהלות הבנק ובניהולו.

פרופ' אקשטיין התייחס בדבריו להחלטת הריבית לחודש נובמבר: "הפחתת הריבית ב- 0.25% לרמה של 3.25%, עקבית בהשגת יעד יציבות המחירים ותמיכה בצמיחת המשק וביציבותו הפיננסית. החרפת המשבר העולמי והשפעתו על המשק הישראלי הגבירו את הסיכויים להאטה בקצב הצמיחה בתקופה הקרובה. הורדת הריבית תתמוך בהורדת עלויות האשראי לסקטור העסקי בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully