וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא החדש של זמביה מחזר אחרי המערב

רופיה בנדה הושבע לתפקיד באופן רשמי לאחר מותו משבץ של קודמו בתפקיד. "אקבל בברכה השקעות זרות ואמשיך ללחום בשחיתות"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

רופיה בנדה, הנשיא המכהן בזמביה, הושבע היום (ראשון) באופן רשמי לתפקיד לאחר שגרף ניצחון בבחירות שנערכו ביום חמישי. בנדה הפך לנשיא לאחר מותו משבץ של הנשיא הקודם לוי מוואנוואסה באוגוסט האחרון. בנדה, סגן הנשיא לשעבר בן ה-71, הבטיח ללכת בעקבות קודמו בתפקיד. הוא יכהן עד 2011 - תום כהונתו של מוואנוואסה.

לדברי הנשיא החדש, ממשלתו תמשיך לקבל בברכה השקעות זרות ולא תפסיק את מלחמתו של הנשיא המנוח בשחיתות בעודה מתמקדת במאבק בעוני. "אשים את המלחמה בעוני בראש סדר העדיפויות של הממשלה", אמר בנדה במהלך נאום ההשבעה שלו. "נמשיך לקבל בברכה משקיעים זרים במגזר הכרייה ובמגזרים אחרים. נמשיך להילחם בשחיתות וניישם ממשל הוגן בעבור העם", הוסיף.

בנדה ניצח בפער זעום בבחירות לנשיאות, עם 40.1% מתוך 1.79 מיליון הקולות. יריבו העיקרי מייקל סאטה גרף 38.1% מהקולות. סאטה הפסיק כבר לטעון לבחירות מזויפות. לדבריו, הוא ידרוש מבית המשפט שיפסוק על ספירה חוזרת.

הצבא בזמביה נכנס לכוננות מיוחדת על מנת למנוע גילויי אלימות אפשריים במהלך הבחירות, עם זאת לא נרשמו הפרעות ושיבושים כלשהם. זמביה היא אחת המדינות היציבות ביותר מבחינה פוליטית באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully