וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: קורס רבנות פיקטיבי ניפח שכר שוטרים

10 רבנים נאשמים בהנפקת תעודות לימוד פיקטיביות לעובדי כוחות הביטחון, שזיכו אותם בהטבות כספיות בסך של מיליוני שקלים

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד עשרה נאשמים בפרשת "תיק הרבנים", לאחר שנים של חקירה מקיפה שנוהלה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ומשטרה צבאית חוקרת (מצ"ח). בפרשה נחקרו למעלה מ-1,500 חשודים בהונאה.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 1999-2003 הקימו מספר חשודים "מכללות", בהן למדו אנשי כוחות הביטחון לימודים תורניים במשך מספר מועט של שעות שבועיות, במשך שנה עד שנתיים. בעקבות שורה של מצגי שווא ושיתוף פעולה של מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית, קיבלו התלמידים מהרבנות הראשית מסמך לפיו למדו במשך חמש שנים בישיבה גבוהה. המסמך הכוזב הועבר לגופי הביטחון, אשר, בהסתמך עליו, העניקו הטבות שכר לתלמידים בגובה כולל של מאות מיליוני שקלים.

רוב התעודות הועברו לתלמידים באמצעות מתווכים מהמכללות ובעיקר על ידי הנאשם מאיר רוזנטל, שגרף מיליוני שקלים לכיסו. התעודות הונפקו על ידי נאשם נוסף, ראש מחלקת בחינות ברבנות הראשית, יצחק אוחנה. בסך הכל ניתנו הטבות שכר לכ-1,500 שוטרים וחיילים בצבא קבע. גובה ההטבה נע בין 2,000-4,000 שקל לחודש. הנזק למדינה עד כה, עומד על מאות מיליוני שקלים.

בחקירה התברר כי במכללות שהוקמו, לא למדו אנשי הביטחון חמש שנים. בחלק מהמכללות נרשם כי התלמידים למדו בהיקף של 35 שעות בשבוע, בעוד שהיקף הלימודים בפועל היה בין חמש-10 שעות בשבוע. תלמידים אחרים הגישו אישורים כוזבים או מזויפים בנוגע ללימודים קודמים.

לאחר חשיפת הפרשה הושדיעה המדינה למאות שוטרים כי בכוונתה לפעול להפסקת התשלומים שניתנים להם שלא כדין לאלתר. השוטרים שקיבלו את ההודעה הגישו לבג"ץ בקשה לצו ביניים. המחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה הודיעה לבג"ץ כי יש לדחות את הבקשה, שכן השוטרים קיבלו הודעה שהחל מחודש נובמבר תרד להם תוספת השכר ששולמה להם שלא כדין, ועל יסוד טעות והטעייה ולגבי השכר ששולם להם עד עתה, יערך שימוע לכל אחד ואחד מהם בו יוחלט כמה יהיה על כל שוטר להשיב למדינה. השופטת נאור קיבלה את עמדת המדינה ודחתה את הבקשה לצו ביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully