וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנחטף בגאנה שוחרר במבצע חילוץ

בניגוד לדיווחים לפיהם איש העסקים נמלט בכוחות עצמו משוביו, הערב התברר כי הוא שוחרר בפשיטה של כוחות הביטחון המקומיים

איש העסקים הישראלי שנחטף בגאנה בשבוע שעבר שוחרר בפשיטה של כוחות הביטחון במדינה. זאת בניגוד לפרסומים הבוקר (חמישי), לפיהם הוא נמלט הלילה משוביו בכוחות עצמו. בקול ישראל דווח, כי האיש נמצא כעת בידי כוחות הביטחון של גאנה. גורמים רשמיים בישראל אישרו כי האזרח השיראלי שוחרר והביעו הערכה על תרומתם של כוחות הביטחון המקומיים ושל נשיא גאנה למבצע השחרור.

עיתון מקומי בגאנה דיווח בשבוע שעבר, כי נציגי המוסד הישראלי נחתו במדינה לאחר חטיפת איש העסקים ושיתפו פעולה עם כוחות הביטחון המקומיים במאמצים לשחרורו. ממשרד החוץ נמסר אז, כי הפרשה מוכרת למשרד וכי נציגיו מטפלים בה דרך שגרירות ישראל בניגריה, היות שאין לישראל נציגות בגאנה. המשא ומתן מול החוטפים התנהל באמצעות שותפו הישראלי של החטוף, שהוא גם מי שדיווח על החטיפה.

בחודשים האחרונים אירעו מספר מקרי חטיפה של אנשי עסקים ישראלים. לפני כחודשיים נחטף באפריקה איש העסקים הישראלי אהוד אבני (60). אבני, עובד חברת הנדל"ן "גילמור", נחטף מביתו בעיר פורט הארטקורט שבניגריה. הוא הוחזק בשבי במשך חמישה ימים ואז שוחרר, כנראה תמורת כופר כספי.

לפני כשבועיים, ספק נשבו, ספק הציגו עצמם כשבויים שלושה ישראלים באי וסט קייקוס שבקריבים. הפרשה הסתיימה בתוך יומיים, לאחר שהתברר שהשלושה כנראה כלל אינם נצורים באי אלא הציגו עצמם ככאלה על מנת לחמוק בחסות הסערה התקשורתית מתשלום שכרם של כ-60 פועלים סינים שהועסקו על-ידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully