וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה גייס את קלינטון לעצרת משותפת

המועמד הדמוקרטי ברק אובמה קיים עצרת משותפת בפלורידה עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון. השניים קראו שלא להיתפס לשאננות

מסע הבחירות בארצות הברית נכנס לישורת האחרונה ושני המועמדים מנסים להגיע אל הקולות המתנדנדים ולהעביר אותם למחנותיהם. בפלורידה מדינה השווה 27 אלקטורים בבחירות קיים הלילה (חמישי) המועמד הדמוקרטי ברק אובמה עצרת תמיכה ובה לראשונה השתתף ונאם עימו נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון.

לקול תשואות רמות התקבלו השניים, קלינטון פנה לקהל הצביע על אובמה ואמר "האם אתם מוכנים לקראת הנשיא הבא שלכם".

"חייבים לעשות כל שביכולתנו כדי שפלורידה תתמוך באובמה, אובמה מייצג את העתיד של אמריקה. אני מודה על הזדמנות שהייתה לי ולהילרי לתמוך בקמפיין של ברק אובמה.
אני אומר דברים שהוא לא יכול לומר, יש 4 סיבות להצביע לברק אובמה ואת הסיבות הללו אתם צריכים לומר לכל מי שעדיין מתנדנד ואינו יודע למי להצביע", אמר קלינטון והוסיף כי "הסיבה הראשונה היא שלברק אובמה יש את הפילוסופיה הנכונה. הרפובליקאים מאשימים את אובמה בתמיכה בפיזור מחדש של ההון, אולם זה בדיוק מה שהם עשו עכשיו עם תוכנית הסיוע של 700 מיליארד דולר שפיזרה את הכסף מחדש לבנקים".

"הסיבה השנייה היא המדיניות של אובמה, רשימת הדברים שאובמה מתכוון לבצע טובה יותר מכל הבחינות מזו של מקיין. תוכנית הבריאות שלו טובה בהרבה, תוכנית האנרגיה שלו טובה יותר. סיבה שלישית שבגללה צריך להצביע לאובמה היא היכולת לקבל החלטות. במערכת הבחירות הזו ראינו את שני המועמדים בפעם הראשונה מקבלים, לא החלטה אחת חשובה אלא שתיים, הראשונה בבחירת הסגן, והבחירה של אובמה טובה בהרבה, וההחלטה השנייה היא התגובה שלו למשבר הכלכלי".

"אובמה לא הגיב מייד ואני יודע את הסיבה לכך, אובמה התקשר ליועצים הכלכליים שלו וליועציים הכלכלים שלי, הוא התקשר אלי להילרי, לוורן באפט ורק לאחר שקיבל את ההמלצות של כולם הוא קיבל החלטות. והסיבה האחרונה שבגללה צריך להצביע לאובמה היא היכולת שלו לבצע את ההחלטות שקיבל. האיש הזה צריך להיות הנשיא של כולנו, והוא יהיה הנשיא של כולנו, לדעתי השאלה בכלל לא קשה, האדם הנכון לתפקיד הנשיא הבא הוא ברק אובמה", סיים קלינטון לקול מחיאות הכפים של הקהל.

"נשיא דגול ששינה את ארה"ב"

אובמה החמיא לקלינטון בתחילת נאומו, "זה כבוד גדול בשבילי להיות כאן עם נשיא דגול ששינה את אמריקה – ביל קלינטון. כולנו נסכים שהיינו מעדיפים ששמונה השנים האחרונות היו דומות יותר לשנים שבהן כיהן ביל קלינטון. כשמסתכלים על קלינטון אפשר להיזכר בעודף תקציבי, ב-22 מיליון מקומות עבודה חדשים וזה בדיוק מה שנקבל בעתיד. אחרי תקופה ארוכה של שלטון כושל של ממשל בוש בכל התחומים אנו נמצאים שישה ימים לפני השינוי הגדול".

"אנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעצור או להאט, אנו נמצאים במהלך המשבר הכלכלי הקשה ביותר מאז השפל הגדול. ברגעים כאלה הדבר האחרון שאנו יכולים לסבול זה עוד ארבע שנים נוספות של שלטון רפובליקני שנותן לעשירים ביותר. זה הזמן לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully