וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תקדם "ברית זוגיות" לפסולי חיתון

יו"ר קדימה הצהירה כי בטרם תצא הכנסת לפגרת בחירות, היא תגיש הצעת חוק שתיתן מענה למאות אלפי אנשים שאינם יכולים להינשא

סיעת קדימה צפויה להניח בקרוב על שולחן הכנסת הצעת חוק לרישום "ברית זוגיות". כך הודיעה הערב (רביעי) יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני. ההצעה, שתוגש עוד לפני שהכנסת תצא לפגרת בחירות, צפויה לתת מענה לכ-300,000 "מנועי חיתון", הכוללים בני זוג שיש ספק באשר ליהדותו של אחד מהם או שאחד מהם אינו יהודי.

בראיון לערוץ 9 בשפה ברוסית אמרה לבני: "לפני שהכנסת תסיים את עבודתה ותתחיל הפגרה, אני רוצה להניח את הסוגיה על שולחנה. זה לא רק רעיון מופשט, אלא עיקרון שחייב להתמשש". לבני ציינה בראיון, כי נושא ברית הזוגיות נכלל גם במצע קדימה לבחירות 2006. דוברה של לבני, גיל מסינג, הבהיר לוואלה! חדשות שבניגוד לפרסומים בחלק מכלי התקשורת, אין מדובר בנישואים אזרחיים.

בתחילת השנה דחתה הכנסת הצעת חוק דומה בנושא שהניחה סיעת "ישראל ביתנו" שהיתה אז חברה בקואליציה, אולם היא נדחתה בקריאה טרומית. רבים מחברי קדימה נעדרו מההצבעה, בין השאר בשל התנגדותה הנחרצת של ש"ס ל"ברית זוגיות". משכשלו המאמצים לצרף את ש"ס לקואליציה, ולקראת הבחירות הקרובות, קדימה מעוניינת כעת לקדם את ההצעה. עם זאת, ספק אם היא תקודם באופן משמעותי בטרם תקום קואליציה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully