וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאות בשירות השלום

ועדה חקלאית משותפת לישראל ולמצרים, המקפידה להתכנס מאז הסכם השלום, נפתחה היום. "שיתוף הפעולה דרוש במיוחד כעת"

ישראל ומצרים ממשיכות לקיים ביניהן קשר הדוק בכל מה שנוגע לשיתוף פעולה בתחום החקלאות. היום (רביעי) התכנסה במשרד החקלאות הוועדה החקלאית המשותפת לשתי המדינות לדיון בנושאים שונים של שיתוף פעולה בנושאי פיתוח ומחקר. כמו כן, תדון הוועדה בהתמודדות עם מחלות וטרינריות, הגנת הצומח, מחקר חקלאי משותף והדרכה חקלאית.

שר החקלאות שלום שמחון נשא נאום בפתיחת דיוני הוועדה. "החיוניות והקרבה של ישראל ומצרים מייצרות תנאים מצויינים והבנה הדדית לשיתוף פעולה, הדרוש במיוחד בעת הזאת, נוכח משבר המזון העולמי", אמר. "לישראל יש עניין רב בקידום פרויקטים משותפים בתחומי ההשקיה, טכנולוגיות מתקדמות, ענף בעלי החיים וקידום פיתוחים חדשים ויזמויות של חברות ישראליות ומצריות".

"שיתוף הפעולה החקלאי נמשך כל השנים, גם כאשר שיתוף הפעולה בתחומים אחרים הצטמצם בהתאם לנסיבות", אמר השגריר המצרי, יאסר רדה עלי סעיד.

במשרד החקלאות רואים חשיבות רבה בכינוס הוועדה, שכן מצרים היא המדינה הערבית המרכזית עמה מתקיים קשר ושיתוף פעולה חקלאי מאז תחילת שנות ה- 80. הוועדה קיימה את מפגשיה באופן רצוף מאז כינונה, פעם בישראל ופעם במצרים. פעילותה הופסקה בתקופת האינתיפאדה השניה, אך חודשה בשנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully