וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים: לבני מנצחת את נתניהו ביתרון דחוק

בסקרים שמתפרסמים יום לאחר שהודיעה לנשיא המדינה על כישלון המו"מ והליכה לבחירות, זוכה לבני ל-2 עד 3 מנדטים יותר מיו"ר הליכוד

לאחר שהודיעה לנשיא המדינה על כישלון המשא ומתן והליכה לבחירות, הסקרים מנבאים הבוקר (שני) יתרון קל ליו"ר קדימה ציפי לבני במירוץ צמוד מול יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

על פי סקר "ידיעות אחרונות" ומכון "דחף" של מינה צמח, אם הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת קדימה היתה זוכה ל-29 מנדטים. אחר קדימה ניצבת מפלגת הליכוד עם 26 מנדטים. במקום השלישי והרביעי העבודה וש"ס, הזוכות כל אחת מהן ל-11מנדטים.

גם סקר "מעריב-טלסקר" מצביע על תוצאות דומות. על פי התוצאות, קדימה בראשות לבני תזכה ל-31 מנדטים לעומת 29 עבור הליכוד ונתניהו. העבודה זוכה גם בסקר זה ל-11 מנדטים להם זוכות גם ישראל ביתנו ושלוש המפלגות - חד"ש, בל"ד ורע"מ-תע"ל. לאחר מכן ניצבת ש"ס עם שמונה מנדטים.

מהסקרים עולה כי לאחר הבחירות תוכל לבני להרכיב ממשלת אחדות לאומית בראשותה באמצעות גוש שמאל-מרכז שיורכב מקדימה, העבודה, מרצ, המפלגות הערביות והירוקים, שמצליחים לעבור לראשונה את אחוז החסימה.

הבוקר הגיש יו"ר סיעת קדימה יואל חסון הצעת חוק לפיזור הכנסת בתוך 90 יום. אם תעבור הצעת החוק יתבטלו 21 הימים בהם יכולה הכנסת למצוא מועמד חלופי להקמת ממשלה והבחירות יתקיימו תוך 90 יום בלבד. לדברי חסון, פרס בירך את קדימה על הצעד.

משהודיע לבני לנשיא על החלטתה, רשאי הנשיא להודיע בתוך שלושה ימים על הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר. אם לא ימצא מועמד כזה, תוכל הכנסת לבחור מועמד מוסכם על רוב חבריה בתוך שלושה שבועות. אם לא יוסכם על מועמד, יודיע הנשיא על קיום בחירות בתוך 90 יום – ככל הנראה ב-27 בפברואר. עד אז תמשיך ממשלת אולמרט לתפקד כממשלת מעבר. היום מקיים הנשיא פרס התייעצויות עם נציגי הסיעות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully