וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמן: "פעילות שדה התעופה בהרצליה - מסוכנת"

התרסקות המטוס הקל שבו נהרגו 4 בני אדם בסוף השבוע, הניעה את יעל גרמן לבקש הפסקת פעילות בשדה התעופה בעיר

ראש העיר הרצליה יעל גרמן פנתה היום (ראשון) לגורמי התעופה בישראל בקריאה להפסיק לאלתר את פעילות הטיס בשדה התעופה בעיר. בפנייתה לשר התחבורה, מינהל התעופה ורשות שדות התעופה, אמרה גרמן כי יש צורך לברר ולמצות את הליכי החקירה של נסיבות האסון בתאונת הטיס שארעה בסוף השבוע.

גרמן שמובילה מזה מספר שנים מאבק להוצאת שדה התעופה מהאזור יחד עם ראשי רשויות נוספים, אמרה כי "השדה אינו בעל נחיצות צבאית או כלכלית ומשמש כ-200 חובבי טיס בלבד. פעילות השדה מהווה סכנה מרחפת באוויר ומטרד של רעש. נתוני התאונות ואירועי הבטיחות שפורסמו לאחרונה בעקבות דרישת העירייה, מדברים בעד עצמם: כ-170 אירועי בטיחות אווירית בשנה אחת, משמע תאונה כל יומיים".

לדברי גרמן, המשך הפעילות במקום עלולה להוביל לאסונות נוספים. "בזמנו התיר בג"ץ באופן זמני את הפעילות בשדה בתנאי שתצומצם ובכפוף לשעות הפעילות שרשויות התעופה הציגו בפני השופטים. מאז הפעילות לא צומצמה ואף הורחבה, תוך עקיפת בג"ץ ותוך החמרת מטרדי הרעש לתושבים. לצערנו, המשמעות הסטטיסטית היא שאם היום לא היתה תאונה, או אירוע בטיחות, אזי יש להתכונן לאירוע כזה מחר".

ביום שישי האחרון נהרגו ארבעה בני אדם בהתרסקות מטוס קל מסוג ססנה סמוך לשדה התעופה בהרצליה. בהתרסקות נהרגו מנחם זכריה בן 33 מנתניה, האחים איתי ואבירם פסטרנק, בני 25 ו-32, מחדרה והטייסת אליאב ארבל, בת 30, מכרמי יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully