וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללבני יש סיכוי לנצח בבחירות?

מצד אחד, המו"מ הקואליציוני הוא כישלון צורב של יו"ר קדימה. מצד שני, המתחרים שלה, ברק ונתניהו, לא אטרקטיביים. האם היא תצליח להתאושש?

ציפי לבני נכשלה בניסיונה להרכיב קואליציה, והפרשנים הפוליטיים כבר שולפים את החרבות: "לבני הססנית", "לבני חסרת ניסיון", "לבני היא המפסידה הגדולה" ו"ביבי הוא המנצח הגדול".

ואמנם, נדמה שלבני עשתה לא מעט טעויות במהלך המשא ומתן הקואליציוני: הציעה סכומי כסף גבוהים לש"ס רק כדי לספוג השפלה פומבית, התעלמה מהגמלאים, סירבה לשוחח עם המפלגות הערביות ומעל הכל ויתרה על האופציה ללכת לבחירות מיד אחרי הפריימריז בקדימה.

אין ספק שהעובדה שלא עמדה במשימה הראשונה שלה כמנהיגת מפלגה, עשויה לפגוע במניותיה בקרב ציבור המועמדים הפוטנציאלי שלה ולהחליש עוד יותר את מעמדה בקדימה, שחלק מחבריה (שאול מופז ואהוד אולמרט, אם יישאר בחיים הפוליטיים) רק מחכים למעידתה.

מצד שני, הבחירות עוד רחוקות, והרבה דברים עוד יכולים לקרות. המועמדים שמולם תתמודד לבני, בנימין נתניהו ואהוד ברק, אמנם מנוסים יותר וכבר ישבו על כסא ראש הממשלה, אבל גם נכשלו בתפקיד. שניהם סובלים ממגרעות אישיותיות בולטות ומחוסר אהדה בתקשורת. לבני גם עשויה לגנוב ממפלגת העבודה קולות של אנשי שמאל המסתייגים ממדיניותו הכוחנית של ברק. איזה תסריט יתממש? האם אפסו סיכוייה של ציפי לבני לזכות בראשות הממשלה, או שהיא עדיין בתמונה? הדעה שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • שאלת היום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully