וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא תוכל לפגוע בגרעין האירני"

לטענת גורמי מודיעין מערביים, אין בידי צה"ל נשק המסוגל לפגוע במתקני הגרעין באירן. "המתקנים נמצאים במנהרות בעומק האדמה"

גורמי מודיעין מערביים מעריכים כי מתקני הגרעין של אירן נמצאים בעומק האדמה, כך שייקשה על ישראל לפגוע בהם או אפילו להסב להם נזק מועט בתקיפה מהאוויר. לדברי אחד המומחים בנושא, שהתראיין ל"ניוזוויק" וביקש להישאר בעילום שם, על מנת לגרום לעיכוב משמעותי בתכנית הגרעין האירנית, יהיה צורך לפגוע בארבעה מתקנים הנמצאים בשטח אירן. לדבריו, המתקנים נמצאים במנהרות תת-קרקעיות משוריינות.

גורמי המודיעין מעריכים כי אין ברשות ישראל נשק קונבנציונלי המסוגל לפגוע בהם. הם סבורים כי על מנת לפרוץ את ההגנה האירנית יידרשו מספר פצצות "מפצחות בונקר", שייפגעו בדיוק באותה נקודה. "יהיה קשה מאוד להשמיד את המטרות האלה", אמר דיוויד אלברייט, מומחה גרעין לשעבר מטעם האו"ם. לדבריו, באופן תיאורטי, ישראל תוכל להסב הרבה יותר נזק אם תשתמש בנשק גרעיני, אך גורמים בארה"ב ובמערב מערביים טוענים כי לא סביר להניח שישראל תזנח את האסטרטגיה שלה, הגורסת כי אין להשתמש ראשונים בנשק גרעיני.

מאמציה של ארה"ב ובעלות בריתה לעקוב אחר פעילותה הגרעינית של אירן ספגה לאחרונה מכה רצינית, בעקבות חשיפתו של מרגל אירני שפעל עבור גרמניה. ה"דר שפיגל" דיווח, כי במשך למעלה מ-10 שנים הפעילה סוכנות הביון הגרמנית סוכן אירני, שפעל בשם הקוד "סינבאד". הוא העביר טכנולוגיה לאירן ובתמורה סיפק העביר מסמכים מהימנים של הממשל באירן, אך התכנית עלתה על שרטון לאחר שסוכני מכס גרמנים שלא היו מודעים לכך שהוא מרגל בשירות גרמניה, עצרו אותו על משלוח לא חוקי של טכנולגיית טילים לאירן, ובכך למעשה חשפו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully