וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני תכריע הערב האם ללכת לבחירות

יו"ר קדימה תכנס הערב בביתה את יועציה לדיון בשאלה האם להמשיך בניסיונות להקמת קואליציה או ללכת לבחירות. מחר צפויה לבני להודיע לנשיא על החלטתה

יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני תכנס הערב (שבת) את יועציה בביתה כדי לגבש הכרעה בשאלה האם ללכת לבחירות או להמשיך בניסיון להרכיב קואליציה. בגלי צה"ל דווח כי בסביבתה של לבני קוראים לה ללכת לבחירות. בקדימה מאשימים את יו"ר ש"ס אלי ישי וטוענים כי מנע את הצגת הפרטים המדויקים של ההצעות של קדימה בפני הרב עובדיה יוסף. מחר אחר הצהרים צפויה לבני להיפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס ולבשר לו על החלטתה.

אתמול החליט מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, כי ש"ס לא תצטרף לממשלה בראשות לבני, בתנאים שקדימה הציבה. יוסף קיבל את החלטתו בתום התייעצות עם מועצת חכמי התורה ולאחר שנועד בביתו בירושלים עם יו"ר המפלגה, השר אלי ישי.

מש"ס נמסר כי "לאורך כל המו"מ הקואליציוני, לא ביקשנו כיבודים, תארים או שדרוג פוליטי". עוד נמסר כי "ש"ס ביקשה שני דברים בלבד: סיוע אמיתי לשכבות החלשות בחברה הישראלית והגנה על ירושלים. אנחנו לא יכולים להתעלם מהקשיים ומהמצוקות בימים בהם מתפרסם דו"ח המדינות המפותחות וישראל נמצאת במקום הראשון בעוני".

בישיבת סיעת קדימה שהתקיימה ביום חמישי אמרה לבני כי "אני מאמינה שנכון להקים ממשלה בישראל במיוחד בעת הזאת, אך אם יתקיימו בחירות, קדימה תנצח". לדבריה , "עד יום ראשון נדע אנחנו והציבור כולו אם יש ממשלה או בחירות"

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר בתגובה לדברי לבני, "כי עד כה, חמישה שבועות לאחר בחירתה ליו"ר קדימה, לבני עשתה ככל יכולתה כדי למנוע מהעם לומר את דברו בבחירות, מי ראוי ויכול להנהיגו ובאיזו דרך. יש לקוות כי עד יום ראשון, לבני תבין את כל מה שילד בישראל יודע, שבכנסת הנוכחית כבר לא תקום ממשלה חזקה, יציבה ומתפקדת, שיכולה להתמודד עם האתגרים הכבדים שבפני ישראל. ממשלה כזאת תוכל לקום רק לאחר בחירות כלליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully