וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון: "כמו כולם, בריטניה בדרך למיתון"

ראש ממשלת בריטניה אמר בפרלמנט כי "לאחר שפעלנו לייצוב מערכת הבנקאית, עלינו לפעול לטיפול במיתון העולמי"

הכלכלה הבריטית צפויה להיכנס למיתון לראשונה מזה 16 שנה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון. "לאחר שפעלנו לייצוב מערכת הבנקאית, עלינו לפעול לטיפול במיתון העולמי", אמר בראון בפרלמנט הבריטי, "סביר להניח שהמשבר יביא למיתון בארצות הברית, צרפת, איטליה, גרמניה, יפן, ומשום שאין מדינה שיכולה לבודד עצמה מכך, גם את לבריטניה".

ה-BBC דיווח כי מנהיג המפלגה השמרנית דיוויד קמרון אמר כי בראון "מומחה בהתחמקות מנתינת דין". לדבריו, "במשך שנים סיפרתם לנו על היופי שבזהירות ובמטרה שמאחוריה, וכעת אתם מדברים על החדווה שבהלוואות אינסופיות? האין זה מוכיח כמה מגוחך אתה נשמע כעת?".

הדו קרב המילולי בין השניים אירע לאחר שהנגיד הבריטי מרווין קינג אמר כי העתיד הכלכלי לוט בערפל לאחר "רצף האירועים יוצא הדופן שכמעט לא היה ניתן לדמיינו". בנאום שנשא בלידס אמר קינג כי "אכן, כעת נראה שהכלכלה הבריטית נכנסת לתקופת מיתון".

בסוף השבוע שעבר אמר יו"ר רשות השירותים הפיננסיים בבריטניה (FSA), אדאייר טרנר כי מערכת הבנקאות העולמית עברה את סכנת הקריסה המערכתית בעקבות התערבות הממשלה, אך עוד יגיעו השלכות. "על אף שעדיין הולכות להיות השלכות מקרו-כלכליות של מה שקרה, אני חושב שעברנו את נקודת הסכנה בה היינו בשבוע שעבר, בה יכולנו לעבור קריסה מערכתית יסודית", אמר טרנר לפיננשל טיימס.

טרנר אמר שכלכלת העולם היתה בדרכה למיתון, אך עדיין אין סיכוי שכיום יתרחש משבר דומה לזה שפקד את כלכלת העולם בשנות ה-30, בין השנים 1929 ל-1933. "אנחנו מכירים את הלקחים, ואנחנו יודעים איך למנוע התרחשות כזו כיום", אמר בראיון ל"גארדיאן".

טרנר אמר שהבנקים וחברות הביטוח הנמצאות תחת פיקוח הרשות שבראשותו ייאלצו לשלם מיסים גבוהים יותר כדי שהרגולטורים יוכלו לחזק את השגחתם. "יהיו יותר אנשים שישאלו יותר שאלות ויקבלו יותר אינפורמציה. אין ספק שהקשר יהיה כבד יותר", אמר ל"גארדיאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully