וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רחבת ריקודים" דינוזאורית נחשפה בארה"ב

אתר ובו למעלה מאלף עקבות דינוזאורים נחשף במערב ארה"ב. ככל הנראה מדובר באמהות וצאצאים שהילכו במקום לפני 190 מיליון שנה

למעלה מאלף טביעות רגל של דינוזאורים נמצאו בגבול אריזונה-יוטה בארצות הברית. לצדן נמצאו סימני גרירה של זנבן של החיות שנכחדו. העקבות הוטבעו לפני כ-190 מיליון שנים. מדובר בריכוז נדיר שמונה ככל הנראה עקבות של ארבעה זני דינוזאורים בגילאים שונים. גודל העקבות נע בין 2.5 ל-51 ס"מ.

"הגדלים השונים של הטביעות מרמזים על כך שהלכו כאן אמהות וצאצאיהן", אמר וינסטון סיילר, גאולוג באוניברסיטת יוטה, לאתר האינטרנט "לייבסיינס". לדברי ראש החוג לגאולוגיה וגאופיזיקה באוניברסיטה, פרופ' מרג'ורי צ'ן, "זה היה מקום שמשך אליו קהל, כמו רחבת ריקודים".

האתר מכוסה כיום בדיונות חול, אך לדברי החוקרים, בעבר היתה במקום רשת של בורות מים בינות לדיונות. למעשה, העקבות מהוות הוכחה נוספת לכך שעידן היורה המוקדם ידע תקופות של גשמים. במהלך אותו עידן, אזור דרום-מערב ארצות הברית היה מכוסה בדינות חול שהשתרעו על פני שטח גדול ממדבר הסהרה.

על אף שבמערב ארצות הברית וברחבי העולם נמצאו בעבר אתרים רבים המכילים טביעות רגלי דינוזאורים, האתר החדש נדיר מבחינת ריכוז העקבות ומספרן. בתחילה חשבו החוקרים כי מדובר בבורות שנגרמו כתוצאה מארוזיה, אך לאחר מכן פסלו את הרעיון בשל נתוני השטח.

  • עוד באותו נושא:
  • דינוזאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully