וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן רומז: אתמודד על תפקיד היו"ר

למרות הצהרותיו בעבר כי לא יתמודד שוב על תפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית, אמר אבו מאזן: "אני מוכן לבחירות באופן מיידי. היום או מחר ואפילו אתמול"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שני) כי אין בכוונתו לפרוש מתפקידו עם סיום הכהונה שלו בינואר הקרוב ואף רמז כי יתמודד על תפקיד היו"ר בבחירות שיתקיימו ב-2010. לדבריו, "לפי סעיף 34 בחוקה הפלסטינית, הבחירות לנשיאות והבחירות לפרלמנט חייבות להתקיים בו זמנית". בדברים אלו מציין אבו מאזן כי לא יעזוב את תפקידו לפחות עד שנת 2010, השנה בה מתקיימות הבחירות לפרלמנט הפלסטיני.

"כל צעד אחר שיעשה לא יהיה חוקי", אמר אבו מאזן בראיון לעיתון מקומי, "התייעצנו עם שישה מומחים מצרים למשפט והם הסכימו שהבחירות צריכות להתקיים לפי החוק". לדבריו, "אני מוכן לבחירות באופן מיידי. היום או מחר ואפילו אתמול".

מוקדם יותר אמר אבו מאזן כי מצרים שיגרה לכל הפלגים הפלסטינים טיוטת הסכם שצפויה להוות בסיס לדיאלוג בין הפלגים שייפתח ב-9 בנובמבר. הטיוטה כוללת מספר סעיפים, ביניהם הקמת ממשלת אחדות לאומית עד לקיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט וכן שילוב חמאס באש"ף וארגון מחודש של מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

בשיחה עם עיתונאים פלסטינים ברמאללה אמר אבו מאזן כי לאורך כל המשא ומתן עם ישראל הוא דאג להבהיר כי הוא אינו מוכן לקבל פתרונות חלקיים או זמניים ולדחות את הדיון בסוגיות מסוימות. "על אף שקיימות 12 ועדות הדנות בנושאים השונים שעל הפרק, לא הושגה הסכמה בשום סוגיה", אמר. לדבריו, בשבוע הבא, ב-27 באוקטובר, ייפגש בפעם האחרונה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully