וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התגובה לפיגועי ה-11 בספטמבר - מוגזמת"

ראש סוכנות הביון הבריטית לשעבר אמרה כי המלחמה בעירק השפיעה על צעירים מוסלמים בבריטניה להצטרף לשורות ארגוני הטרור

"תגובת ארצות הברית לפיגועי ה-11 בספטמבר היתה מוגזמת בכל קנה מדינה", כך אמרה ראש סוכנות הביון הבריטית MI5 לשעבר, סטלה רימינגטון. בראיון לעיתון ה"גרדיאן" הבריטי הוסיפה רימינגטון כי פלישת בעלות הברית לעירק גרמה לצעירים בריטים לפנות לטרור. לדבריה, המתקפה של ארגון אל קאעדה בניו יורק בשנת 2001 היתה "עוד פעולת טרור", אך לא שונה באופן מהותי מפיגועים אחרים. "ייתכן שמשום שעבדתי עם מתקפות טרור במשך תקופה ארוכה בחיי לא הייתי יכול להתייחס לאירוע הזה באופן מיוחד", אמרה.

בדומה לאלייזה מניגהאם-בולר שפרשה מתפקידה כראש ה-MI5 בשנה שעברה, גם רימינגטון שפרשה לפני 12 שנים הבהירה שהיא מתנגדת לרטוריקה השגורה על ה"מלחמה בטרור", ולכוונת הממשלה להחזיק בחשודים בפעילות טרור במשך 42 ימים ללא משפט. היא מתחה ביקורת על ההתנהלות הפוליטית בבריטניה שלדבריה הופכת את הביטחון הלאומי לעיסוק מפלגתי. לטענתה, העיסוק הרב בנושא החל עם מתקפת הפיגועים בניו יורק. "המפלגות נוטות להשתמש בביטחון הלאומי כדי לתקוף את מתנגדיהם, כביכול, 'אנחנו קשוחים יותר במלחמה בטרור'".

רימינגטון הביעה בראיון התנגדות לדברי ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר כי לפלישה לעירק לא היה קשר לתהליך ההקצנה של צעירים מוסלמים בבריטניה. לטענתה, מרבית כוחות הביטחון הבריטים התנגדו לפלישה לעירק בשעתו בחדרים סגורים. כשנשאלה מה היתה השפעת המלחמה על איום הטרור בבריטניה אמרה כי "כל שאני יכולה לומר הוא שרוב העצורים והמתאבדים שהשאירו אחריהם סרטוני וידאו אמרו שהמלחמה בעירק היתה מניע עיקרי בשבילם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully