וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "על ישראל לגבש תכנית לשלום אזורי כולל"

לדברי שר הביטחון, התכנית צריכה לכלול "מימד כלכלי חזק מאוד" ומו"מ מדיני עם סוריה, הפלסטינים ואולי גם עם לבנון. "השגנו שותפות אמת עם לבני בניהול התהליך המדיני"

"ישראל צריכה לגבש תכנית לשלום אזורי כולל". כך אמר הערב (שישי) שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק בראיון לערוץ 2. לדבריו, על התכנית לכלול "מימד כלכלי חזק מאוד ותוכן של תהליך רב ערוצי - ערוץ סורי, ערוץ פלסטיני ואפילו ערוץ לבנוני במקביל".

שר הביטחון ציין, כי אם תוקם ממשלה בראשות יו"ר קדימה ציפי לבני, הוא יהיה שותף בניהול המו"מ המדיני. "השגנו שותפות אמת בניהול התהליך המדיני וקבלת ההחלטות", אמר ברק. "המו"מ ינוהל בשיתוף מלא, בשקיפות מלאה ובשילוב ידיים".

בתשובה לשאלה האם לבני תהיה, לדעתו, ראש ממשלה טובה, אמר ברק: "אני מתרשם מהשיחות שלי עם לבני שיש בסיס לעבודה משותפת. אם וכאשר תוקם ממשלה, אני מקווה ומאמין שהיא תוכל להיות ראש ממשלה טובה". עם זאת, הוא הדגיש כי ההסכם הקואליציוני עם קדימה "חתום רק בראשי תיבות, והוא עלול לא להיחתם, אם הדברים לא יוסכמו". ברק התכוון בין השאר לדרישת מפלגת העבודה לכלול נציג מטעמה בוועדה לבחירת שופטים.

שר הביטחון התייחס גם להישגי מפלגתו במו"מ הקואליציוני. "השגנו דברים חשובים מאוד: תוספת לקצבאות הזקנה וביטול העלאת שכר הלימוד לסטודנטים", הדגיש השר. באשר לדרישת העבודה לרסן את שר המשפטים דניאל פרידמן אמר ברק, כי לא ניתן יהיה לשנות חוקי יסוד ללא תיאום עם מפלגתו. "יקשה מאוד על פרידמן לפעול כשר המשפטים", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully