וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשבר הכלכלי יפגע גם באיכות הסביבה?

באירופה חוששים שהקריסה הפיננסית בעולם תסיט משאבים ותשומת לב מהמאבק נגד התחממות כדור הארץ. ר"מ בריטניה: אסור לזנוח המאבק

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון קרא אתמול (רביעי) למנהיגי האיחוד האירופי לא לזנוח את היעדים שהציבו לעצמם במאבק נגד התחממות כדור הארץ. הקריאה נעשתה על רקע חששות באירופה כי המשבר הפיננסי בעולם יסיט את תשומת הלב מנושא שינוי האקלים ואף יגרום לממשלות לקצץ בתקציבים שיועדו לנושא.

"אין זה הזמן לנטוש את אג'נדת שינוי האקלים, שחשובה מאוד לעתידנו", אמר בראון לכתבים לפני פתיחתה של פסגת מנהיגי האיחוד האירופי. "אג'נדת שינוי האקלים היא חלק מהפתרון לרבות מהבעיות שבפניהן ניצבת הכלכלה הגלובלית", הוסיף. לדבריו, הצורך בגיבוש מדיניות ארוכת טווח בנושא זה רק מתחזק לנוכח מחירי הנפט הגבוהים והירידה בביטחון בתחום האנרגיה.

גם נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה מנואל ברוסו, הפציר במנהיגי האיחוד להמשיך במאבק נגד התחממות כדור הארץ. "חשוב להבין", אמר ברוסו בתום שיחה שקיים אם גורדון בראון, "שנושא שינוי האקלים הוא אתגר אמיתי – כזה שלא נעלם בגלל המשבר הפיננסי". "אם נשדר כעת", הוסיף, "שאיננו באמת מחויבים לכך, לאחרים לא יהיה שום תמריץ לנהל את המאבק הזה".

בשנה שעברה התחייבו מנהיגי האירופה לצמצם ב-20% את פליטת גזי החממה עד שנת 2020. זאת בהשוואה לרמת הפליטה במהלך שנות התשעים. הם גם הבטיחו לפעול לכך, שלפחות 20% ממקורות האנרגיה יהיו כאלה שניתנים לחידוש. עם זאת, בעקבות המשבר הפיננסי רבות ממשלות אירופה החלו לקצץ בעלויות הדרושות להגשמת היעדים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully