וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחפת העתיקה בעולם נמצאה בעתלית

חוקרים ישראלים ובריטים גילו שלדים בני 9,000 שנה של אם ובנה שנשאו את מחלת השחפת. הגילוי מוכיח שהמחלה עתיקה בהרבה משחשבו

שלדים בני 9,000 שנה שהתגלו בצפון הארץ מוכיחים כי מחלת השחפת עתיקה בהרבה מכפי שחשבו. אתר האינטרנט של ה-BBC דיווח היום (רביעי) כי השלדים, השייכים לאם ובנה התינוק, נמצאו במהלך חפירות באתר התת ימי עתלית ים, כפר מתקופת האבן המאוחרת הסמוך לחיפה. המומחים מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת קולג' בלונדון נעזרו בטכנולוגיה חדישה של זיהוי DNA כדי לאשר את ממצאי הנגיף.

גילוי העצמות מוכיח שהשרידים הם עתיקים ב-3,000 שנה יותר לעומת שרידים דומים שנמצאו בעבר באיטליה. מסתבר שהקברים הימיים מספקים את הסביבה האידיאלית כדי לשמר את השלד ואת ה-DNA שלו. אתר עתלית ים ממוקם בתוך אדמות ביצה. הקברים שבהם נמצאו השרידים היו ארוזים בחימר והם נעטפו בשכבה עבה של חול ובמי מלח ששמרו על העצמות מפני ריקבון.

הגודל של עצמות שרידי התינוק ושיעור הנזקים של נגיף השחפת מגלים כי האם העבירה את המחלה לתינוקה מייד לאחר לידתו. בגילויים האחרונים שפורסמו בכתב העת המדעי "Plos One", מוסבר כי אחת התיאוריות בנושא מדברת על כך שמחלת השחפת המקורית התפשטה מבקר לבני אדם.

הביולוג וחוקר השלדים ד"ר סימון מייס אמר על הגילו: "ההתרחשות המדוברת מצביעה על גילוי מוקדם יותר מאשר זו שהתגלתה באיטליה. זה ממחיש לנו את העובדה שהתהוות השחפת האנושית היא די קדומה". החוקרים מקווים שעבודתם תסייע לאחרים למצוא טיפול יעיל יותר במחלת השחפת.

בכל שנה מתגלים ברחבי העולם כתשעה מיליון מקרים של מחלת השחפת, כשני מיליון מתוכם מסתיימים במוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully