וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הלבנים באמת יצביעו לאובמה?

לפי הסקרים אובמה מביס את מקיין, אך האם ההנחה כי מצביעים רבים מטעים את הסוקרים כדי לא להישמע גזענים נכונה? הדעה שלכם

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה פתח לפי הסקרים פער משמעותי מיריבו הרפובליקני ג'ון מקיין, אך המספרים האלו עשויים להתברר כשקריים, במידה ש"אפקט ברדלי" ייכנס לתמונה.

"אפקט ברדלי" קרוי על שם ראש עיריית לוס אנג'לס לשעבר טום ברדלי, אפרו אמריקאי שרץ למשרת מושל קליפורניה בשנת 1982. הסקרים שפורסמו לפני הבחירות הראו כי הוא מוביל בבטחה וכולם היו משוכנעים שינצח בבחירות, אך ברדלי הפסיד לבסוף לרפובליקני ג'ורג' דיומג'יאן. בסופו של יום התברר, כי עשרות אלפי מצביעים לבנים שאמרו לסוקרים כי יצביעו עבורו, בחרו בסופו של דבר לשלשל פתק למועמד הלבן. הפער הסופי עמד על 100 אלף קולות, לרעת ברדלי. לפי ההערכות, הסקרים שגו כיוון שחלק מהמצביעים, שלא רצו להישמע גזענים, אמרו שיצביעו לברדלי למרות שלא עשו כן.

בפוליטיקה האמריקאית נטמעה ההנחה, כי מצביעים לבנים בארה"ב אינם רוצים להצטייר כגזענים באוזני הסוקרים, ותורמים ל"ניפוח" שיעורי התמיכה המשוער במועמדים שחורים או היספנים, מעבר לתמיכה הקיימת בפועל. אלא שבסופו של דבר, לבנים יעדיפו להצביע ללבנים. מה דעתכם? האם התופעה עדיין קיימת? או שאולי עצם המועמדות של אפרו אמריקאי לנשיאות מוכיחה כי אמריקה התבגרה? האם הסקרים מטעים וברגע האמת לבנים לא יצביעו לאובמה? הדעה שלכם, גם בווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully