וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההסכם עם העבודה מרחיק את ש"ס מהממשלה"

בש"ס דורשים לפרוץ את התקציב לטובת קצבאות ילדים ומתנגדים למעמד המיוחד של מפלגת העבודה. ח"כ הנגבי: "לא תקום ממשלה בלי ש"ס"

בש"ס מותחים הבוקר (רביעי) ביקרות על ההסכם הקואליציוני שנחתם ערב החג בין קדימה למפלגת העבודה, ואומרים כי ההסכם הזה מרחיק אותה מהממשלה. בגלי צה"ל דווח כי בש"ס מתנגדים לסעיף לפיו חוקים הפוגעים במערכת המשפט יועלו לדיון בממשלה רק בהסכמת שרי העבודה. זאת מאחר שכך ייקשה על ש"ס להעביר חוקים עוקפי בג"ץ.

עם זאת, ח"כ צחי הנגבי (קדימה) העריך הבוקר כי לא תקום ממשלה חדשה אם ש"ס תסרב להצטרף לקואליציה. בראיון לקול ישראל אמר הנגבי כי אין טעם לכונן ממשלה קצרת מועד וכי אם יתברר שדרישותיה של ש"ס מופרזות, תפנה לבני לנשיא המדינה שמעון פרס ותכריז על בחירות מוקדמות.

לאחר שההסכם הקואליציוני בין קדימה לעבודה נחתם, עיקר מאמצי קדימה מופנים לעבר ש"ס. עיקר המחלוקת בשיחות עד כה בין השתיים נעה סביב קצבאות הילדים. לבני מסרבת לפרוץ את מגבלות התקציב בשל המשבר הכלכלי, ועשויה להגיע לפשרה עם ישי על גובה הסכום שיוענק למשפחות הנזקקות. גורמים בש"ס אמרו לאחר הפגישה האחרונה כי זיהו הבנה מצד קדימה לצורך לסייע למשפחות נזקקות כפי שש"ס דורשת.

גורם נוסף שמנסה לסכל את הצטרפותה של ש"ס למפלגה הוא יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. שלשום נפגש נתניהו עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, ואמר לו כי "בעת הזו דרושה ממשלה שתדע לחזק את כלכלת ישראל ולשמור על ירושלים, ומובן שאין זו הממשלה של לבני. לכן, יש ללכת לבחירות". הרב בירך את נתניהו ולא הוסיף בעניין המשא ומתן הקואליציוני.

זו אינה הפגישה הראשונה של השניים לאחר בחירת ציפי לבני לראשות מפלגת קדימה. לפני כשלושה שבועות, כשבוע לאחר הבחירות בקדימה, נפגש נתניהו עם הרב ועם יו"ר ש"ס אלי ישי וניסה לשכנע את השניים שלא להיכנס לממשלה אלא לגשת לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully