וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין חושף את תכניתו הכלכלית

לפני העימות האחרון בין המתמודדים, מנסה המועמד הרפובליקני לסגור את הפער מול אובמה בסקרים. "צריך לבצע פעולות אמיצות בכלכלה"

ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, הכריז אתמול (שלישי) על תכנית להתמודדות עם המשבר הכלכלי, בניסיון לבלום את הנסיקה בסקרים של יריבו הדמוקרטי ברק אובמה. "כעת צריך לבצע פעולות אמיצות בכלכלה ולהוביל את ארה"ב לכיוון חדש", אמר מקיין בעצרת שנערכה בפנסילבניה.

יום לפני העימות האחרון בין המתמודדים וכשלושה שבועות לפני הבחירות לנשיאות שייערכו ב-4 בנובמבר, אומר מקיין שאם ייבחר, ממשל בראשותו ישקיע 52.5 מיליארד דולר בתוכנית שתבטל את המיסוי על ההטבות למובטלים ואת המיסוי על רווחי ההון.

מקיין הוסיף כי לפי תכניתו, הוא יורה להעניק ביטוח מלא על החסכונות למשך שישה חודשים. "הרגע הזה דורש מהממשל לפעול ואני כנשיא אכן אפעל במהירות ובנחישות", אמר. כמו כן, יפעל על מנת להקטין את המיסוי על רווחי ההון לשבעה אחוזים וחצי, למשך שנתיים. "הצעד ההכרחי הזה יגדיל את הצריכה ואת ערכם של הנכסים". הוא הוסיף כי המהלך הזה יעזור לחברות ויבטיח את הפנסיה של העובדים והגמלאים.

בתגובה לתכנית של מקיין אמרו במטה הקמפיין של אובמה, כי "השקת התכנית נעשתה יום אחד מאוחר מדי. לפי תכניתו של מקיין יבוזבזו 300 מיליארד דולר לחילוץ אותם בנקים חסרי אחריות שהכניסו אותנו מלכתחילה למשבר הנוכחי".

ארבע הנקודות של אובמה

אתמול חשף אובמה את תוכניתו הכלכלית להתגבר על המשבר מול קהל אוהד במיוחד באוהיו. לתוכנית ארבעה חלקים במטרה ליצור עוד מקומות עבודה ולרכך את ההשפעות של המשבר הכלכלי על הציבור האמריקאי. עלות ההצעה כ-60 מיליארד דולרים והיא מתפרסת במשך שנתיים, אמר אומבה והוסיף כי, ההצעה כוללת הטבות מס לעסקים שיציעו מקומות עבודה חדשים, ואיסור זמני על בנקים למשכנתאות לעקל את הבתים של אותם אנשים שאינם מצליחים להחזיר את תשלומי המשכנתא לבנק.

ארבע הנקודות המרכזיות של התוכנית של אובמה הן: הענקת הטבות מס לעסקים בסך 3,000 דולר לכל עובד חדש שהם יקבלו לעבודה. יצירת קרן לעבודות שתספק כסף וקידום של פרויקטים ממשלתיים לבניית כבישים, גשרים ובתי ספר. קריאה למשרד האוצר לאפשר משיכה של עשרת אלפים דולר מחסכונות הפנסיה מבלי לשלם קנס בשנת 2009, ואיסור זמני למשך 3 חודשים שיוטל על הבנקים וימנע מהם לעקל את בתיהם של חייבי המשכנתא שלא מסוגלים להחזיר את חובותיהם.

"אני מבטיח מספר צעדים שבאופן מיידי ייצבו את המשק ואת המערכת הפיננסית, יספקו מרווח נשימה למשפחות וקהילות ויעזרו לבעלי הבתים שמתמודדים עם המשכנתאות שלקחו. זוהי תוכנית שמתחילה עם מילה אחת שנמצאת בראש של כולנו והמילה הזו היא עבודה"

לפי סקר שנערך היום נהנה הסנאטור הדמוקרטי מ-49% תמיכה ברמה הארצית, בעוד יריבו מקיין זוכה ל-43%. כך עולה מסקר חדש של מכון "גאלופ", שנערך ברחבי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully