וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותות המזון במצוקה? לאוצר לא איכפת

שר הרווחה דרש בישיבת הממשלה לאמץ דו"ח המסדיר תמיכה בעמותות המזון, אך שר האוצר התנגד לאפשר זאת. אולמרט מנסה לגשר

שר הרווחה והשירותים החברתיים יצחק (בוז'י) הרצוג דרש בישיבת הממשלה היום (ראשון) להתעלם מהתנגדות משרד האוצר ולאשר תקציב בן עשרות מיליוני שקלים לעמותות המזון לנזקקים. בהצעת השר תמכו שרי העבודה וכן רפי איתן (הגמלאים), יצחק כהן (ש"ס) וזאב בוים (קדימה). ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע כי הוא תומך באופן עקרוני בהצעה, אך כי הוא מעוניין לקיים דיאלוג עם משרד האוצר על כך. לדבריו, יתקיים דיון נוסף בנושא עוד החודש.

דרישתו של הרצוג התבססה בעיקר על מצוקתן הכלכלית של העמותות, אך גם על התנגדותו של שר המשפטים רוני בר-און לבצע החלטה שקיבלה ועדת השרים לרווחה ושירותים חברתיים בחודש יולי האחרון. שר הרווחה דורש להגדיל את תקציב התמיכה בעמותות המזון בהתאם לדו"ח ועדת איצקוביץ'.

במסקנות הדו"ח, שהוגש לפני חג הפסח האחרון, נכתב כי יש להסדיר את משק העמותות בשגרה ובחירום, להגדיל את התמיכה בעמותות המספקות מזון בהיקף של כ-40 מיליון שקלים בשנה (לעומת 3 מיליון שקלים כיום). כמו כן, קבעה הוועדה כי יש להקים מועצה ציבורית לביטחון תזונתי שתייעץ לממשלה בתחום זה ולפתח תוכניות הזנה ייעודיות (בעיקר לקשישים וילדים). את המסקנות אישרה ועדת השרים בחודש יולי, והוסכם כי המרכיב התקציבי של יישום הדו"ח יידון עם משרד האוצר בדיונים על תקציב 2009.

בר-און הגיש ערר למזכיר הממשלה בעקבות החלטת הוועדה, והודיע כי הוא מתנגד לאימוץ ויישום הדוח. לטענתו, אין מקום למעורבות ממוסדת של המדינה בחלוקת מזון, משום שהיא מנוגדת לתפיסת הרווחה בישראל. כמו כן, טען בר און כי תמיכת העמותות מהווה חסם מפני כניסת אוכלוסיות חלשות לשוק העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully