וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "ערביי ישראל קופחו במשך שנים"

בצל המהומות בעכו, נועד רה"מ עם מנהיגי המגזר הערבי ואמר כי לא יערער על ההחלטה שלא להעמיד לדין המעורבים במהומות אוקטובר

ראש הממשלה אהוד אולמרט נפגש אחר הצהרים (ראשון) עם יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות, שאוקי חטיב ועם נציגים מבין חברי הכנסת של הסיעות הערביות בכנסת. הפגישה התקיימה לאחר שמנהיגי המגזר הערבי הגישו לו עצומה הקוראת לבחון מחדש את החלטות היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז שלא להעמיד לדין איש מהמעורבים באירועי אוקטובר 2000, במהלכם נהרגו 13 אזרחים ערבים.

לדברי אולמרט, "חשוב לי להבהיר קודם כל כי אין ביכולתי ואיני מתכוון לשנות או לערער על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בכל הנוגע לאירועי אוקטובר 2000, אך אני מעוניין לשמוע את דבריכם ולתת ביטוי לדברים שנעשו עד כה לשיפור ההידברות בין יהודים לערבים במדינת ישראל".

"אין ספק שבמשך שנים היה קיפוח כלפי האוכלוסייה הערבית שנבע מסיבות רבות ומגוונות ואני גזרתי על עצמי לשנות את זה. אירועי אוקטובר 2000 היו סימן דרך בעל משמעות היסטורית ביחסים בין הערבים ליהודים במדינה. באתם לכאן היום כדי לבקש לבדוק את החלטות היועץ המשפטי לממשלה. לא אעשה זאת – אין לי סמכות לכך. אבל כן יש לי זכות לקחת חלק בצער ולהשתתף בכאביכם, ועל זכות זו איני מוותר", אמר.

לדברי אולמרט, אני גם חושב שהעם בישראל, שותף לכאב המשפחות הערביות על שאיבדו את יקיריהן באירועי אוקטובר". אולמרט הוסיף, כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית, אך היא גם מדינה דמוקרטית, וזה אומר שכל אזרח, גם אם אינו יהודי, צריך להרגיש חלק ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully