וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בר-און: "בישראל לא יקרוס אף בנק"

בראיון לערוצי הטלוויזיה אמר בר-און כי " הבנקים בישראל הם יציבים. אנחנו בודקים כל הזמן - לא קרס בנק וגם לא יקרוס". לדבריו, "קיימות תוכניות מגירה לתרחישים מסוימים, אך אין לחשוף אותם כדי לא ליצור פניקה"

שר האוצר רוני בר-און אומר הערב (שישי), כי למרות המשבר הכלכלי אף בנק לא יקרוס בישראל. בראיון לערוץ 2 אמר בר-און כי "על סמך בדיקה, כולל בדיקה מהיום, הפיקוח על הבנקים יודע לומר באחריות הברורה ביותר שהבנקים בישראל הם יציבים. ככל שאני רואה כרגע את המצב, ואני רואה אותו במספרים, לא יפול בנק".

לדבריו, "פעם רצינו להיות כמו אמריקה או איסלנד, אבל היום לא. יש לנו משק בנקאי וגם משק פיננסי חוץ בנקאי שונה לחלוטין. פה אנחנו בודקים כל הזמן. לא קרס בנק, וגם לא יקרוס".

על השאלה האם האוצר לא יפתח את המסחר בבורסה ביום ראשון במידה ויסתמנו מפולות במניות אמר השר כי "צריך להירגע ולהרגיע. בורסה עולה ובורסה יורדת והיו שלושה ימי מסחר עצבניים בעולם. אני מקווה שיהיה בסדר".

השר בר-און הוסיף כי, "מי שהשקיע באגרות החוב הרוויח לא מעט. זה נכון שכרגע הוא מפסיד על ההשקעה, אבל כל האנשים האלה הם כאלו שיודעים לעשות עסקים והוכיחו זאת. קצת סבלנות – והם אולי יחזרו להרוויח".

בר-און אמר עוד, כי האוצר ערוך להתמודדות עם תרחישים שונים שעלולים להתממש. בראיון לערוץ 1 הוא הדגיש כי קיימות תוכניות מגירה להתמודדות עם אותם תרחישים. עם זאת, הוא סירב להבהיר לאילו תרחישים הוא מתכוון בדיוק, משום שלדבריו צעד כזה עלול ליצור פניקה בציבור. הוא הוסיף, כי "המשבר לא יעצור את הצמיחה של המשק. אנחנו נדאג שמצוקת האשראי תהיה קטנה ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully