וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט שיכנע: רוסיה לא תמכור נ"מ לאירן

יומיים לאחר ביקור רה"מ במוסקבה, אמר דובר שר החוץ הרוסי כי "מכירת הטילים אינה תואמת את האינטרסים הפוליטיים של רוסיה או את הרצון שלה לשמור על יציבות במזה"ת"

רוסיה הכחישה היום (חמישי) את הדיווחים לפיהם תמכור לאירן טילי קרקע-אוויר מתקדמים נגד מטוסים, עסקה שיכולה לסבך תקיפה ישראלית של מתקני הגרעין האירנים. "אמרנו כמה פעמים בשיחות עם הדרגים הגבוהים ביותר, כי אין בכוונתנו למכור נשק מסוג זה למדינות באזורים רגישים בעולם", אמר אנדריי נסטרנקו, דוברו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

"מכירת הטילים מסוג S-300, אינה תואמת את האינטרסים הפוליטיים של רוסיה או את הרצון שלה לשמור על יציבות במזרח התיכון", הוסיף.

דבריו של דובר שר החוץ הרוסי נאמרו יומיים לאחר ביקורו של ראש הממשלה אהוד אולמרט במוסקבה, שם נפגש עם נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב ועם לברוב. אחת ממטרותיו העיקריות של אולמרט בביקור היתה למנוע את ביצועה של עסקת הטילים בין רוסיה לבין אירן וסוריה. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי על אף התנגדותה של רוסיה להחרפת הסנקציות על אירן, הבטיח מדוודב לאולמרט שמוסקבה רוצה להיות גורם מייצב במזרח התיכון.

מערכת טילי ה-300-S נחשבת לאחת ממערכות טילי הנ"מ המתקדמות ביותר בעולם. משגרי טילי הנ"מ ניידים וניתן להכין אותם לירי בתוך דקות ספורות. הטילים מסוגלים לפגוע במטוסים בגובה רב. כמו כן, המכ"מ של המערכת מסוגל לזהות עשרות מטרות בו זמנית ולשגר אליהן טילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully