וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הממשל שוקל הלאמה חלקית של בנקים

משרד האוצר האמריקאי בודק אפשרות לרכישת נתחי השליטה בבנקים שונים. שר האוצר פולסון: "בנקים נוספים עלולים ליפול בקרוב"

משרד האוצר האמריקאי שוקל לרכוש נתחי שליטה בבנקים רבים בארצות הברית, במטרה להשיב את האמון במערכת הפיננסית ולהתיר את מחנק האשראי. כך מדווח היום (חמישי) עיתון ה"ניו יורק טיימס" בעמודו הראשון.

גורמים במשרד האוצר האמריקאי אמרו לעיתון, כי התכנית לחילוץ מגזר הפיננסים, שאושרה על ידי הקונגרס, מעניקה להם את הסמכות להזרים מזומנים ישירות לבנקים המבקשים זאת. הגורמים הביעו תקווה, כי המהלך יחזק במהירות מאזני הבנקים
וישכנע אותם לחדש את ההלוואות.

היוזמה של משרד האוצר האמריקאי, שנמצאת בשלב מקדמי, מזכירה במעט את התכנית עליה הכריזה ממשלת בריטניה. לפי התכנית הבריטית, הממשלה תציע לבנקים גדולים כמו רויאל בנק אוף סקוטלנד או ברקליס עד 87 מיליארד דולר כדי לשפר את עמדת ההון שלהם – בתמורה למניות בכורה. הממשל אף יספק ערבות בגובה כ-430 מיליארד דולר כדי לסייע לבנקים לממן מחדש את חובותיהם.

בתוך כך, שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון אמר אתמול, כי על הציבור להיאזר בסבלנות, מפני שהטלטלה הפיננסית לא תסתיים בתקופה הקרובה. "הטלטלה לא תסתיים בקרוב, ועדיין אתגרים קשים לפנינו. לא אישור תוכניות ממשלתיות ולא יישומן יביאו להקלה מיידית בשוקים, זה ייקח זמן, ועל ידי מנהיגות, מדיניות ושיתוף נתגבר על הקשיים", אמר פולסון במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף, כי "עלינו להבין שמוסדות פיננסיים עלולים לקרוס. בנקים נוספים צפויים ליפול במהלך החודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully